2013. július 29., hétfő

Reflektorfényben: pácolt zöldségek



Itt a nyár, nem hiszem, hogy ezzel bárkit is sokkolok, de ugye beköszöntött a jó öreg grill szezon is.  Grillezhetünk bárhol, szabadban vagy zárt ajtók mögött, de ott persze nem ugyanaz. Speciel van egy négyszemélyes, kis elektromos grillezőm, de nem volt hangulatom felette állni, így ezt az ötletet elvetettem, viszont rendelkeztem egy seregnyi maradék zöldséggel. Igazából egyikből sem volt annyi, hogy két főétkezést megússzak belőle, azonban a sok maradék megint lehetőséget nyújtott valami nagyobbra. A nyers zöldségek nálam mindig játszanak, de ezúttal kevertem ismét a főtt és nyers változatukat.



Tehát amikkel rendelkeztem:
- 1 közepes padlizsán;
- 1/2 cukkini;
- 5 db gomba;
- 1 kápia paprika;
- 1 cső kukorica;
- 3 vöröshagyma;
- 6 gerezd fokhagyma
- füstölt só, bors, kömény, szójaszósz, balzsamecet, olívaolaj.

 A salátához:
- 1 fürtös uborka;
- 1 nagy paradicsom;
- 1 nagy sárgarépa;
- Himalája só, 2 evőkanálnyi kesudió.


A padlizsánt és a cukkinit 1, a  kukoricát 2 centis karikákra vágytam, a gombát, vörös és fokhagymát megpucoltam, és félbevágytam, az egészet beletettem jobb híján egy szemetes zsákba - nem volt elég nagy zacskóm. Fél deci olajat összekevertem egy kanál szójaszósszal és egy fél kanál balzsamecettel, a fűszereket mozsárban összetörtem, és az egésszel nyakon öntöttem a zöldségeket. Szorosan összekötöttem a zsák száját, alaposan átfogadtam, hogy mindenhova jusson a szószból és betettem a hűtőbe körülbelül 3 órára.  A zsákot nagyjából félóránként megfordítottam, hogy a leült olajos pác ne csak az alját érje. 
Aztán az egészet sütőzsákba pakoltam - amibe nem tettem a zöldségeken kívül mást -, majd bekötöttem a száját és belöktem a sütőbe. 

 

Ezalatt a salátának valót felkockáztam, mozsárban megtörtem a sót és a kesudiót, és tálalásnál csak a tetejére szórtam. Viszont bevallom megfeledkeztem a sütőről, így csak majdnem félóra múlva jutott eszembe kibontani a zsákot, ezért nem pirult meg teljesen a teteje, elemben az aljával, de normálisan 15 perc után kibontom a zsák száját és visszahajtom, hogy a zöldséglé elsüljön, és megpiruljon a teteje. Azért így is jó volt. Az összes sütési idő nagyjából félóra, attól függ, ki mennyire pirultan szereti,  és ne felejtsétek el megszurkálni a zsákot, különben a gőz kidurrantja. Nem viccelek! Amikor először készítettem el, megfeledkeztem erről - ahogy ez tőlem normális -, és egyszer csak akkorát ugrottam ijedtemben, amit egy botorka szöcske is megirigyelt volna.
Egy barátnőmnek ugyanezt készítettem, azzal a különbséggel, hogy két kisebb és felfűszerezett (majoránna, só, bors, paprika) csirkecombot dugtam a zöldségek közé. Ha hinni lehet neki: "Ez valami zseniális volt!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...