2013. július 31., szerda

Tejszínes - kapros "pulyka"



Húsevő időszakomban - olyan tizenhárom éves korom után -kedvencem volt a pulykamell, kapros tejszínszószban, juhtúrós nokedlivel. Édesanya nem főzte gyakran, de a születésnapomra egyszer-egyszer azért becsúszott és valóban tetemes mennyiséget megtudtam  enni belőle.  A titka, hogy a juhtúró nem a már kifőtt nokedlivel volt összekeverve, de nem ám, magában a nokedlitésztában kapott helyett. Bitang nehéz volt szaggatni, és mikor magamnak készítettem, már nem is tűnt olyan viccesnek, arról nem beszélve, hogy akkor már vegetáriánus voltam, így jobb híján gombát tettem bele. Tudniillik amikor először életmódot váltottam a hús pótlok választéka igen szerény volt, és alig akadt néhány olyan bolt, ahol vásárolni lehetett.Volt szója, szója, meg egy kis szója. A mai búzahús felvágottak, pástétomok szóba sem jöhettek.
Így mindenre kidolgoztam a magam változatát, és most, hogy már a tejtermékekről is lemondtam, ismét újra kellett gondolnom pár dolgot.

A hozzávalók:
- 1 csomag tofu;
- 10 dkg spárga;
- 1 nagy cukkini harmada (egy kisebb fele...);
- 1 vöröshagyma;
- 2 gerezd fokhagyma;
- 4 deci kókusztej;
- 1 evőkanál étkezési keményítő;
- Himalája só, bors, olaj és
- rengeteg kapor.
Mivel meglehetősen meleg van, nem nokedliztem, jó volt  a tészta is.  

 

Mindent össze-vissza vagdostam: a cukkinit, tufut csíkokra, a spárgát háromfelé, majd a darabokat még hosszában ketté, szeletekre a hagymát és apró darabokra a fokhagymát. 
Olajon megfuttattam a hagymákat, aztán egyszerre rátettem minden felaprított dolgot, lepirítottam és fedő alatt további 5 percig pároltam. Mozsárban megtörtem a sót, borsot, amit természetesen rá is tettem a sülő finomságokra, a keményítőt pedig elkevertem a kókusztejjel. A lábost lehúztam a tűzről, itt tettem bele a töménytelen mennyiségű kaprot, megkevertem, aztán felöntöttem a tejjel, azt is jól elkevertem, és további 3-5 percig főztem, amíg felforrt, illetve elkezdett sűrűsödni.
A kifőtt tésztát lecsöpögtettem, rámertem a kész tejszínes, kapros tofut, aztán lehetett enni. Nagyon-nagyon finom. Nincs kókuszíze, csak krémes, sós, kapros és különben is zseniális.

Az eredeti recept hagymát, fokhagymát, pulykamell csíkokat, sót, borsot, kaprot, egy kis vizet és tejszínt tartalmaz - hígabb szósz esetén elkelhet egy kanál liszt is, de igazából nem szükséges. Ha a tejszínt tejjel helyettesítjük, valamennyivel olcsóbb, bár egy kétdecis tejszín bőven elég rá - a hús mennyiségének függvénye, de nekem egy deci is elég volt -, amit 150-250 forintért már lehet kapni. A nokedliből elhagyható a juhtúró, úgyis csak az avatott ízlelőbimbók veszik észre, és így már nem olyan vészes. Mindent, tényleg mindent lehet helyettesíteni, a hús fajtáját, magát a húst, de egyetlen dolog nem hagyható el, a gigantikus mennyiségű kapor.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...