2013. augusztus 4., vasárnap

Rakott padlizsán

 

Most hogy már tudok szójajoghurtot készíteni (hamarosan jön a leírás is), nem probléma a sajt elkészítése sem. Ez ugyan igen lágy sajt, leginkább a vajkrémek állagásra hasonlít, de kenyérre kenve, vagy akár ételbe téve is tökéletes. 
Nos, ezzel lehetőségem adódott végre a kedvenc rakott padlizsánom elkészítésére is. Rendkívül egyszerű, és könnyen elkészíthető. 

A hozzávalók:
- 1 nagy padlizsán;
- 2 nagy paradicsom;
- 10 dkg szójasajt;
- 2 nagy gerezd fokhagyma, olaj, bors, Himalája só.



Egy jénai aljában kb. két evőkanál olajat öntöttem. A megmosott padlizsánt 1 - 1 és 1/2 centis karikákra vágtam, mindkét oldalát megsóztam és borsoztam, letettem a jénaiba, egy-egy vastagabb szelet paradicsomot tettem mindegyikre, aminek a maghelyére sós krémsajtot töltöttem, majd megint egy padlizsán, paradicsom, sajt és így tovább. A padlizsán utolsó szeletét, és a maradék paradicsomot a két gerezd, aprított fokhagymával a szeletek közé tettem, és letakarva 15-20 percig sütöttem. Aztán levettem a fóliát és megpirítottam a sajtot.
Főt rizzsel ettem. Fantasztikus volt!

Eredetileg sajtszós is készül hozzá, de a padlizsán annyi fűszeres levet enged, hogy sosem érzek kedvet a készítéséhez, és nem is krémsajt, hanem mozzarella / parmezán / trappista kerül a paradicsomra. Tökéletes köret lehet, de magában is megéri kipróbálni. Sokan nem szeretik a padlizsán ízét, de szerintem ezt ők is kedvelnék, de ha mégsem, akkor kicserélhetitek tökre, cukkinire, karalábéra vagy bármire, amit szerettek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...