2013. szeptember 23., hétfő

Az én bentóm #3 - gyors ételek #3



Szerintem írtam már, hogy ételt vétek elpazarolni, kidobni meg pláne, ezért amit csak lehet megmentek: újrahasznosítok vagy akár lefagyasztok. A mai ebédem ezt jól példázza, mert ez egy lelftover-bentó, amibe a hétvége apró túlélői kerültek - kivéve a tészta esetében, az a mára kiírt ebéd. A saláta is a hétvégén kimaradt dolgokból áll össze, így azt hiszem jól újrahasznosítottam, és még finom ebédem is lett.

Hozzávalók a leftover-bentóhoz:
- 5 dkg teljeskörűségű, tojásmentes tészta;
- 2 amarant fasírt;
- kb 7-10 dkg föstöltsóval pirított tofukocka;
- 1 sárgarépa;
- 1/2 uborka;
- vegyes zöldségsaláta (borsó, zöldbab, karfiol, sárgarépa);
- 1 ek mákolaj, Himalája só, balzsamecet, olívaolaj.

A maradék saláta kellékei:
- kb 3 ek főtt bab;
- 1/4 jégsaláta;
- szójaszósz, balzsamecet.


Vasárnap este vegyes zöldségsaláta volt, borsó, zöldbab, karfiol, sárgarépa sós vízben megfőzve, és kihűlés után balzsamecetese, olívaolajos öntettel nyakon öntve, tofukockákkal, plusz zöldsalátával. Ami kimaradt a nyers salátából - az uborkát és a sárgarépát -, azt csíkokra vágtam, mellé ment a tofu, ahhoz tettem két kis amarant-fasírtot (quinoa lett volna, de azt elfelejtettem venni...). A tésztát - abban a lében, amiben a zöldségek főttek a salátához - megfőztem, leszűrtem, átöblítettem és egy evőkanál mákolajjal összekevertem.
A salátához összetéptem a jégsalátát, rádobtam a babot és meglocsoltam a szójaszószos öntettel.

Ennyiből áll az egész! Ráadásul ez egy finom és rendkívül gyors bentó is egyben, mert a maradékokat csak ki kellett halászni a hűtőből, a tészta pedig néhány perc alatt megfőtt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...