2013. október 5., szombat

Csirke sajtpanírban - csirke és sajt nélkül... (Az én bentóm #4)


A bentós játék ugyan már véget ért, de belejöttem, meg hát dobozokba hordom az ebédemet, és úgy döntöttem, ilyenformán rendszeresíteni fogom az ötletet. A egyik dobozokba barnarizs, sárgarépa, sajtpaníros szejtán, szezámmagos panír, a másikba madár-, és rukkolasaláta, valamint koktélparadicsomot van. Fejedelmi ebéd volt.
Édesanya csirkemellel készít hasonlót, és bár abból sosem ettem, nekem elkészítette szójával is. Az eredeti tésztában viszont finomliszt, tojás és sajt van, tehát már szóba sem jöhet, így elkezdtem azon ötletelni, hogyan tudnám kiváltani. 

Hozzávalók:
- barnarizs;
- 12 dkg szejtán (5-6 szelet);
- 1 sárgarépa;
- 4 ek teljeskörűségű tönkölylisz;
- 4 ek inaktív sörélesztőpehely;
- olaj;
- só nélküli vegán ételízesítő; szezámmag Himalája só, bors, víz.

A salátához:
- 1 marok rukkola;
- 1 marok madársaláta;
- pár koktélparadicsom;
- 1/4 narancs;
- egy csipet só.


A rizst megmostam, lecsöpögtettem, és az ételizesítőval, sóval együtt odatettem főni. A sokkal lassabban készül el, mint fehér rokona, kell neki legalább 35-40 perc, nem kell ezen izgulni. 
Közben a a szejtánt, amit szeletekben tettem be a mélyhűtőbe, csíkokra vágtam, és  lisztből, élesztőből, sóval, borssal és vízzel sűrű tésztát kevertem.

Ezt sajna bő olajban kell sütni, de egyszer-egyszer lehet bűnözni. A sütéshez olíva-, és napraforgóolajat kevertem fele-fele arányban, az összes szejtánt beletettem a masszába, amit egy tíz percig hagytam állni, hogy még sörűbb legyen, majd amikor az olaj felforrósodott, egyesével beletettem a csíkokat. A panír megdagad és eldeformálódik, vastag bundát képez a szejtánon, ropogós és aranybarna lesz.
Sok kéztörlőt tettem egy laposabb tál aljára, és amikor mindegyik szejtán kész lett ugyanennyit tettem a tetejére is, majd finoman megnyomkodtam. Így kicsit kevesebb lesz benne az olaj, de még így sem lesz kevés.

Amikor elfogyott a szejtán, kb. két evőkanál szezámmagot kevertem a maradék tésztához, és ropogós lepényeket sütöttem belőle.
A csomagolás előtt vastagabb csíkokra vágtam egy sárgarépát, azt tetem a rizs és a szezámnagos korongok közé.
Rendszerint őszibarack konzervvel esszük, mert nagyon jó passzol a sajtos ízhez, de mivel az most nem volt, a második legjobb dolgot választotta. A salátához valókat betettem egy külön tálba, mert ebéd előtt fejeztem be. A paradicsomokat félbe vágtam, finoman megsóztam és egy negyed narancs levével csurgattam meg. Kellemesen édes volt, tökéletesen passzolt a szejtán ízéhez. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...