2013. november 7., csütörtök

Almás - diós smoothie


Van egy rahedli félkész posztom, hiszen az elmúlt időszakban is ettem, de nem tudom mikor jutok el oda, hogy be is fejezzem őket, ezért most kaptok egy gyors smoothie receptet, ami jelenleg az új kedvencem, és így tél felé sodródva különösen jól esik. 
A kép azért ilyen, mert mire eszembe jutott, hogy készíteni kéne, már alig lötyögött az üvegben valami. 

Hozzávalók:
- 2 nagy alma;
- 2 kisebb, érett banán;
- kb. 1 és 1/2 maroknyi dió;
- víz.

Eredetileg diótejet szerettem volna készíteni, de mire este hazaértem, már nem volt kedvem nekiállni, csakhogy a dió akkor már 24 órája ázott. Ez különben azért jó, mert nem csak az enzim felszívódást gátló anyagok áznak ki belőle, hanem a szárazabb dióbél megszívj magát, és ettől elég krémes lesz az állaga. Ezt a krémességet használtam ki, mivel nagyon-nagyon szeretem a dió ízét.

Az almákat megmostam, kicsumáztam, felvágtam, rádobtam olyan másfél maroknyi, előre beáztatott diót, majd erre törtem rá a banánokat.  Egy kevés vízzel sűrű péppé turmixoltam, majd tovább hígítottam a kíván állag eléréséig.
Kellemesen diós, almás íze lett, ami persze tovább fokozható fahéjjal, szegfűszeggel, gyömbérrel vagy akár ánizzsal is, de számomra épp így volt tökéletes


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...