2013. december 20., péntek

Brokkolis-spárgás quiche


A barátnőm készített nekem spenótos quiche-t, ami finom volt ugyan, de most már természetesen nem opció, hiszen tojást, vajat, tejet/tejszínt tartalmaz. Viszont reggel úgy ébredtem, hogy muszáj ennem egy brokkolis spárgásat. Rengeteg brokkolit és spárgát eszem, aminek az az oka. hogy szeretem mindkét zöldséget, miközben a barátaim, ismerősen jelentős része soha nem is evett sem egyiket és/vagy sem másikat.
Nos, az elhatározást tett követte, csak volt néhány problémám. Például nem találtam meg a quiche formám, amit már jó ideje nem is láttam, szóval előfordulhat, hogy még két költözéssel ezelőtt felejtettem ott az akkori exemnél, amiért érthető okokból nem megyek vissza, de szerencsére nem az a lány vagyok, aki könnyedén feladja, így tökéletesen megtette az ovális jénai is.

Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg liszt (vegyesen zabpehely és tönkölybúza);

- 10 dkg zsiradék, ami az én esetemben pálmazsír,
- 2-3 ek szója joghurt;
- víz, amennyit felvesz a tészta;
- 1 kk Himalája só.


Amik a töltelékhez kellenek:
- 15 dkg brokkoli;
- 10 dkg spárga;
- 3 nagy szál újhagyma;
- 6 db előre bepácolt szójalabneh (vagy más vegán sajt);
- 3 dl növényi tej;
- 2 dl szójajoghurt;
- 2 ek étkezési keményítő, Himalája só.


A pálmazsírt összemorzsoltam a tésztához szükséges alapanyagokkal, hozzáadtam a joghurtot és a vizet, átgyúrtam, cipó alakúra formáltam, fóliába bugyoláltam és beraktam a hűtőbe. Legalább 30 percet kell pihentetni, de nekem két órát csücsült ott.
Ezalatt a hideg rizstej felével, mert ez volt kéznél, elkevertem az étkezési keményítőt, mikróban két perc alatt(félpercenként megkevertem) besűrítettem, és felengedtem a hideg tejjel, beletettem a joghurtot és egy kevés sót. Szeletekre vágtam a brokkolit, karikákra a spárgát és a hagymát.

A tésztát kivettem a hűtőből, vártam egy öt percet, mert a kókuszzsír nagyon visszakeményedett, aztán ovális formára nyújtottam. Beletettem a jénaiba, itt ott szétszakadt, van ahol több lett a tészta, akadt ahol kevesebb, az ujjaimmal igazítottam helyre ezeket a különbségeket. A tészta állagra linzer szerű lesz, tehát kicsit morzsolódik, de nem gond, mert tiszta kézzel könnyen kilehet pótolni a lyukakat.
Ezután 15 percig elősütöttem az alapot, és amikor kivettem rádobáltam a zöldségeket, ráöntöttem a keményítős szószt és a tetejére karikáztam a kellemesen átpácolódott sajtokat, ennek során itt-ott rácseppent a pácból is. A sütőben eltöltött újabb 35 percet, ekkor nyilvánítottam késznek. Azért nem írtam hőfokokat, mert a sütőm csak két fokozatot tud, a teljes lángot és a közepest. Slussz.

Mivel az állaga kicsit más, mint a tofus változaté, egy kicsit várni kell, hogy meghűljön, utána lehet szépen szeletelni.
A recept nem tökéletes, de idővel biztosan finomul még, az eredmény azonban így is jó lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...