2013. december 5., csütörtök

Gombás káposzta


Tudom, hogy a fotó nem lett túl fényes, ellenben ez a cucc az. Nagyon-nagyon finom, és el kell mondjam, az  én nem vegán nagyikámtól tanultam. Szegénykém mindig egy frászban van, hogy mit adjon nekem enni - hiába mondom neki, hogy üres paprikás krumplit-, viszont szenvedélyesen nézi a főzős csatornákat, műsorokat, és nem egyszer igazi gyöngyszemre akad köztük.
Ezt a receptet a Vacsoracsata egyik részéből leste el, ahol is az történt, hogy a vendéglátónak későn jutott eszébe az egyetlen vega csapattag, ezért az otthonlévő dolgokból volt kénytelen rögtönözni, és mivel a vendég nagyon dicsérte az ételt, az én nagyikám le is jegyezte gyorsan a receptet, mert arra gondolt, hogy a kis unokája, az a nagyon bolond, ennek biztosan örülni fog. Igaza lett!

Hozzávalók:
- 1 kg savanyú káposzta;
- 6-8 nagy fej gomba;
- 1 fej hagyma;
- só, bors, pirospaprika, olaj, babérlébél és egy kis erős paprika.

A hagymát apró kockákra, a gombát vastagabb szeletekre vágtam, a káposztát kimostam és kevés olajon megdinszteltem a hagymát. Ezután rádobtam a gombát, megsóztam, borsoztam, amikor kis levet engedett pirospaprikáztam, és rátettem a kicsavart káposztát. Jól összekevertem mindent és még hozzá adtam két kisebb babérlevelet, az erős paprikát egyben (ki is vettem egyben), majd felengedtem vízzel. 
Én még úgy szeretem a káposztát, ha nincs szétfőzve, nagyjából 35 percig főhetett közepes lángon, igazán egyszerű, nem igényel semmi furfangot. 
Ha jobban szeretitek a káposztát puhábban, akkor a hagymát felezzétek meg, és az egyik részével készítsétek el a gombapörköltet, a másikkal pedig pirítsátok, majd főzetek meg a káposztát, majd a vége előtt néhány perccel keverjétek össze a kettőt. 
Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...