2013. december 10., kedd

Sütőtök szejtánnal


Az édesburgonya után egyértelművé vált, hogy a sütőtök és én hamarosan egymásra találunk. Mégpedig azért, mert jóval olcsóbb mint az édesburgonya, rendkívül egészséges, és a színe valami gyönyörűséges. 
Gyerekkoromban édesapám sokat sütött, de mindig ki lehetett kergetni a világból vele, így most úgy gondoltam, hogy már a sütésnél adok neki némi plusz ízt, hogy ne csak édes legyen, hanem például sós is. 

Hozzávalók:
- 1 kis sütőtök (első próba volt, még tartottam tőle...)
- 2 szelet szejtán;
- só, bors, olívaolaj.

Öntethez:
- 1 üveg szójajoghurt;
- vegán majonéz;
- fél gerezd fokhagyma, só, bors.

A tököt félbe, majd negyedbe vágtam - ez igényelt némi kitartást, nagyon kemény a héja-, tepsibe tettem, és rácsurgattam egy kevés olívaolajat, sóztam, borsoztam, majd lefedtem és beraktam a  sütőbe. Amikor megpuhult levettem róla a fedőt, így pirítottam meg a tetejét.

Közben kockákra vágtam a szejtánt és kevés olajon, sóval és borssal megpirítottam. A joghurtot összekevertem a veganézzel, fokhagymával, sóval, borssal és már lehetett is enni. 
A sós, savanykás, fűszeres és édes így egyben nekem nagyon bejött. Kóstoljátok meg ti is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...