2014. január 3., péntek

Almás-kivis smoothie


A természetes fény hiányával küzdök este és reggel, napközben meg ugye nem igen vagyok otthon, ezért még a szokásosnál is bénábbak a képeim, de eredetileg halvány zöld színe volt ennek a turmixnak, amit el kell hogy higgyetek nekem, bebizonyítani ugyanis sajnos nem tudom.

Hozzávalók:
- 2 alma;
- 3 lepke kivi;
- 1 marék dió;
- édesítéshez agavészirup vagy datolya.

Az almákat félbe vágtam, kicsumáztam és aztán héjastul, négybe szeltem minden felet, a kiviket megpucoltam, és feldaraboltam, aztán rádobtam a diót. Felengedtem egy kevés vízzel, szétturmixoltam, kóstolás után savanyúnak ítéltem, így tettem bele agavészirupot, olyan 1-2 evőkanállal, és vízzel felengedtem a kívánt mennyiségig, majd megint turmixoltam rajta.

Mostanában rászoktam arra, hogy nem ebéd után rágcsálom el a magvaimat, hanem belerakom a reggeli soothie-mba. Így olyan, mintha diótejjel készítettem volna, de darabos, sűrű, majdnem rágható. Ha ez titeket zavar, akkor készítsetek simán diótejet, vagy csak hagyjátok ki.

A kivikről még el kell mondanom, hogy mivel lepke fajták, meglehetősen nagyok voltak. Legenyhébb esetben is másfélszer akkorák, mint egy normális kivi, de inkább a duplái.
Épp megfelelő arányban találtam savanykásnak, a diótól pedig kapott valami érdekes, de kellemes utóízt, ami miatt bekerül a rendszeres repertoáromba.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...