2014. január 25., szombat

Ananász-mangó smoothie


Az ananász-mangó smoothie szerintem valami zseniális. Főleg, amikor akciós mindkettő. Bár két teljes üveghez csak egy-egy darab szükséges mindenből, de azért ezek nem olcsó dolgok. Viszont roppant finomak. 

Hozzávalók:
- 1 érett ananász;
- 1 nagy és érett mangó;
- víz.

Az ananászt megpucoltam (először levágod a tetejét, aztán a talpát és egy éles, de vékony késsel fentről lefelé, követve a hajlatokat, meghámozod.), negyedekbe vágtam és kivettem a közepét. Sokan bennhagyják, de nagyon szálkás, nekem enni sem esik jól. Felkockáztam és mehetett a robotgépbe.
Kettőbe vágtam a mangót, egy kanál segítségével kivettem a magját, meghámoztam és kockákra vágtam, ez is mehet a robotgépbe. Kevés vizel kezdtem a turmixolást, aztán fokozatosan hígítottam, az általam elvárt mennyiségig.

Nagyon sűrű lett így is, mert rostokban gazdag, finom és elképesztően intenzív ízű smoothie-ról van szó. A szádban tisztán ananászt érzel, de amikor már lement a korty, ott maradt az a csodás mangó íz. Felséges volt. 
A színe erősen sárga, ami egy két-óra alatt sem változik jelentősen, olyan, mint a folyékony napsütés.

Ha nem elég érett az ananász, akkor tehettek bele egy-két szem datolyát is, de ezzel megváltozhat az önhang a két gyümölcs között, inkább gondosan válasszatok ananászt.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, ki is fogom próbálni, csak az a baj, hogy én még nem találkoztam érett ananásszal a boltokban, mert a banánhoz hasonlóan, azt is még éretlenül szedik le. Pár évvel ezelőtt volt szerencsém külföldön igazi! fáról szedett ananászt enni, és annak az íze hmmm... a nálunk kapottak a közelébe sem érnek. Persze jobb híján ezzel kell beérni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez sajnos igaz. A mangó sem közelíti meg az eredeti termőhelyén lévőt, de jobb híján ezzel kell beérnünk.
      Ajánlom, hogy illat alapján válasz. Az a jó, aminek édes ananászillata van és nem penészes sehol. És ilyet találni az igazi kihívás :)

      Törlés
  2. Szia, én a bentókkal kapcsolatban szeretnék kérdezni, hogy megmelegíted vagy ezek mindig olyan kaják, amik hidegen is jók? Ha melegíted, mit csinálsz a nyersekkel? Látom, hogy gusztán egybe pakolsz mindent.....nyilván ez is a lényege.... bocs, ha hülye a kérdés. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok nagy híve a mikrózásnak, így nagyon ritkán melegítek, de ha nem ragaszkodsz a forró ételhez, akkor beteheted 1 percre. Így langyos lesz csak, és a nyers sem fő meg.
      Ha pedig jobban melegítenéd, akkor válasz kisebb dobozokat, és pakolj eleve kettőbe. Az egyikbe a főtt ételeket, a másikba a nyerset tedd, Nyugodtan melegíthetsz is, és mégsem fő meg semmi ;)
      Mostanában inkább azt csinálom, hogy nem rakom hűtőbe, amit hoztam. Ha este főzök, akkor a hűtőhideg kaja is szoba hőmérsékletű lesz délre, és ez igaz a reggel készült forró ételre is. Ennyi idő alatt nem romlik meg semmi, és nekem pont jó. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...