2014. január 8., szerda

Paradicsomos cukkini tagliatelle

Napi két nyersvegán étkezést vállaltam, de ennek a kivitelezése nem is olyan egyszerű, ugyanis bármit eszem, az nem más, mint saláta. Csakhogy ezek a saláták is lehetnek meglepően ízletesek akkor is, ha nincs kéznél professzionális aszalógép. Márpedig nekem nincs, úgyhogy körbenéztem, mim van, és azt használtam.

Hozzávalók:
- 3 cukkini;
- 4 nagy paradicsom;
- 1/2 kígyóuborka;
- 1/2 szál zöldhagyma;
- 1/2 gerezd fokhagyma (kis gerezdé, különben 1/4 is elég);
- 1 kanál szezámmag őrölve;
- 1 kis avokádó;
- só, bors, víz;
- vegán parmezán (inaktív sörélesztőpehely és kesudió darált keveréke). 

A cukkinit megpucoltam és a hámozó segítségével vastagabb csíkokra szeleteltem. Közben folyamatosan forgattam, hogy ne kapjak ötcentis csíkokat.
A paradicsomot az uborkát, hagymát, fokhagymát, őrölt szezámmagot, avokádót sót és borsot kb. fél deci vízzel pépesre turmixoltam.
Aztán a paradicsomos keveréket ráöntöttem a cukkinire és megszórtam parmezánnal.
Kóstolás után lehet tovább fűszerezni, de tartsa mindenki észben, hogy a hagyma és fokhagyma íze nyersen nagyon intenzív, ezért elsőre célszerű csak fele annyit használni, mint eredetileg gondoltuk.

A kép már megint nem sikerült valami jól, de talán látszanak a cukkinicsíkok, amiket villára is tudtam tekerni, úgy mint a rendes tésztát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...