2014. január 24., péntek

Vegyeszöldségek diómártással - Öntettől a krémig #5


A nyersvegán kihívás miatt most napi kétszer nyersen étkezem, ami jó, de főzni is kell, hogy legyen ebédem másnapra. Ezért leggyakrabban úgy úszom meg a második étkezést, hogy este is iszom egy gyors smoothie-t. De szerencsére nem mindig. Legutóbb nyers diómártást készítettem, és arra gondoltam, ez bizony nagyon jó lenne zöldségekkel.

Hozzávalók:
- leveles zöld és zöldségek igény szerint (nálam most jégsaláta, uborka, sárgarépa, és koktélparadicsom, csak az lemaradt a képről...)
- 3-4 maroknyi áztatott dió (24 óráig áztattam);
- 3-4 ek örölt szezámmag;
- 1/2 csomag petrezselyem;
- 1/4 citrom;
- 1-2 ek olívaolaj;
- 1/4 gerezd fokhagyma;
- só, bors és kevés víz.

A leszűrt diót turmixba tettem, ráöntöttem az olajat, az előtte ledarált szezámmagot, ollóval rávágtam a petrezselymet, a fokhagymát, egy facsarintásnyi citrom levet, csipet sót, borsot és kevés vízzel összeturmixoltam. Megkóstoltam és rányomtam negyed citrom levét, tettem bele még sót, borsot, és annyi vizet, hogy mártás süsüségű legyen, majd ismét trumixoltam olyan 2-3 percig.
Természetesen a fűszerezés ízlés kérdése. Ha savanyúbban szeretitek, bátran lehet bele több citromot tenni, ha az édes-savanyú az ízetek, akkor egy evőkanál agave szirup is mehet bele.

Vacsora előtt leveleire szedett jégsalátába pakoltam a csíkokra szeletelt zöldségeket és egy nagylelkű adagot a mártásból. A salátát összetekertem, mint egy burritót, és haraptam. 
A dió, petrezselyem és szezám mag íze egyben szerintem valami mennyei, de van pár dolog, amire érdemes figyelni.  A levél nem tekerhető szorosan össze, így ne legyen túl híg az öntet, mert mindenhol folyni fog. Néhányan nem bírják nyersen és töményen a diót, mert marja a nyelvüket. Használhattok helyette nyugodtan előre áztatott mogyorót, mandulát, kesudiót vagy napraforgómagot, de természetesen így más íze lesz a mártásnak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...