2014. február 24., hétfő

Mandulavaj - Öntettől a krémig #6

Egy 100 grammos mandula ára jelenleg 449-625 forint között mozog. Attól függően, hogy milyen márkáról beszélünk, de például a Naturfoodos bio mandulát meglehet venni már 459 forintért is. Ebből két csomag ad ki egy kétszáz grammos üveg mandulavajat, ami az üzletben 1700-1950 forint körül mozog. 
A képen az üveg 300 grammos, ebből következően én 300 g mandulát használtam fel,  de még igen olcsón, egy akcióba vettem kétszer 150g-os csomagot, darabját 550 forintért. A mandula a héjában lévő anyagok miatt nem avasodik, szóval akcióban szoktam feltankolni, és ilyenkor pedig csak élvezem az előrelátásomat.

És akkor egy vallomással kezdeném. A készítési folyamatról nagyjából 30 képet készítettem, amit a gépem sajnálatosan nem mentett le. És természetesen már kitöröltem a telefonomról az összeset, amikor eszembe jutott megnézni. Így képek most nincsenek, de csatolok majd egy videót, ahonnan én is tanultam, hogy lássátok, és persze el is mesélem a menetét.

Hozzávalók:
- 300g sótlan, nyers mandula;
- opcionálisan 1 csipet só és/vagy 1 datolya és /vagy 1 ek agavé szirup.  

Ami szükséges az elkészítéséhez, az csupán egy késes robotgép és némi türelem. A mandulát beleöntöttem a robotgépbe és bekapcsoltam. Először szépen összedarálta, majd további apró darabogra metélte. Ezután már kicsit zsíros, morzsás állaga lesz, és hamarosan elkezd "felmászni" a dob belsejére. Ott meg is tapad, ezért le kell kapargatni róla és az alárój is fel kell szedni. Ezt olyan 3-4 alkalommal ismételjük meg, ezután a massza hirtelen elkezd összeállni nagyobb gömbökké, majd szétveri a gép, és ismét fetapad a dobra, csakhogy ezúttal már sokkal zsírosabb, vissza is bukik a kések alá.
Ekkor már eléggé zsíros és olyan darabosan massza szerű, de még túl sűrű, nem megfelelő az állaga, szóval tovább daraboljuk. Egyszer csak elkezd mozogni benne a massza, felfolyik a falakra, ha úgy tetszik. Itt lehet beletenni egy csipet sót, ha édesen szeretjük akkor esetleg egy datolyát, vagy egy kanál agavé szirupot, elkeverjük az izésítőkkel ez még kb. két perc, és mehet is üvegbe. A kép nem véletlenül csillog ennyire, a krém fényesen krémes és olajos, tiszta mandula ízzel. Nagyon finom.

Lehet kenyérre kenni, palacsintába tölteni, keksz közé tenni, én így ettem. Lehet kiegészítője akármilyen sütinek, salátaöntetnek, de mehet lekvár helyett vagy mellé tésztára is. Kakaóval vagy karobporral keverve ideális csokis krém. Mártogathatunk bele gyümölcsöt vagy édes sárgarépát. Ha sós, akkor nyugodtan bármilyen zöldséget is, rengeteg módon felhasználhatjuk. Igazán egészséges nassolnivaló.
A legjobb hogy kesuból, dióból, szezámmagból, napraforgómagból is elkészíthetjük, bármiből ami eléggé olajos hozzá.

Összesen olyan ötven percig tartott, de maga az eljárás nem lehetett több mint 25-30 perc. Lehet még annyi sem, de az én öreg kis gépem nem bírta a tempót. Többször ki kellett kapcsolnom, hogy kihűljön. Van egy pont, amikor az ember nem hiszi el, ebből krém lesz, de higgyetek nekem, az lesz, méghozzá nagyon finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...