2014. február 23., vasárnap

Rakott karalábé


A Szatyorbolt jót tesz a kreatív főzésemnek. Mindig van egy sereg dolog, amit szeretek ugyan, de nem eszem napi rendszerességgel, a tél viszont tipikusan kedvez a különböző gyökérzöldségeknek és a káposztaféléknek is. Merthogy a karalábé káposzta, de hogy miért, azt ne kérdezzétek.

Hozzávalók:
- 75 dkg karalábé;
- 30 dkg okara (szójabab pép);
- 2 dl barnarizs;
- 20 dkg sárgarépa;
- 10 dkg hagyma;
- 2 nagy gerezd fokhagyma;
- 400 ml szója joghurt;
- 1 ek kókuszzsír;
- Himalája só, bors; pirospaprika.

Legelőször beáztattam a barnarizst, megpucoltam a karalábét és centis szeletekre vágtam, amit sós vízbe félkészre főztem. A legalább fél órát ázott rizst megfőztem, a karalábét leszűrtem és hideg vízzel átöblítettem, hogy ne följön tovább a melegben.
Megpucoltam a sárgarépát, hagymát és fokhagymát, amit robotgépbe tettem. A kis darabogat összekevertem az okarával, rizzsel, sóztam borsoztam és megszórtam pirospaprikával. 
A szójajoghurtot egy kevés sóval, és nagyjából 1 dl vízzel elkevertem, hogy kicsit hígabb legyen.
A tepsi aljába egyenletesen elkentem a kókuszzsírt, erre fektettem a karalábészeleteket,  megöntöztem a joghurt egyharmadával, aztán egyenletesen elterítettem a tölteléket, és a néhány maradék karalábét a tetejére pakoltam, majd meglocsoltam a maradék joghurttal.
Közepes lángon mehetett a sütőbe, amíg kellemesen meg nem pirult a teteje.
A karalábé félig kész, az okara és a rizs eleve főtt volt, az apró zöldségek pedig hamar átpárolódnak. Talán 30-40 percig sütöttem.

Eredetileg csak az aljára szántam karalábét, de kimarad  néhány szelet, azt tessék lássék szétpakoltam. Okara helyett, ami a szójatej készítés mellékterméke, lehet használni tofut vagy szejtánt is. Spenótot is szándékoztam bele tenni, de teljesen elfelejtettem, azért ti csak nyugodtan turbózzátok fel valami zölddel is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...