2014. február 9., vasárnap

Tavaszi tekercs


Ázsiai boltban vettem tavaszi tekercshez való lapokat. Az egyetlen hátránya, hogy fehér lisztből készítik, viszont tojás mentes.  A magyar címke szerint csak liszt, só, víz van benne, az angolból kiderült az is, hogy kókuszolajat is tartalmaz. Egyszer-egyszer megengedek magamnak ilyen kilengéseket, szeretem a tavaszi tekercset, de természetese most is szabadon értelmeztem a receptet, mert azt tettem bele, ami kéznél volt.

Hozzávalók:

- 1 csomag tészta lap;
- 1 nagy cukkini;
- 12 dkg főtt lencse;
- 1/2/-1/2 sárga és zöld kaliforniai paprika;
- 5 szál újhagyma;
- 2 marok spenót;
- kb. 7dkg üvegtészta(cérnametélt);
- olaj, só, bors, szójaszósz.

A salátához:
- rukkola és madársaláta;
- 1/2 piros kaliforniai paprika;
- 1 nagy paradicsom;
- szójaszósz, balzsamecet, darált erős paprika.

Egy kevés olívaolajat hevítettem és ráöntöttem a főt lencsét. Sok esetben tesznek valami sűrítőt a zöldségek közé, de én most úgy gondoltam, szétfőzöm a lencse egy részét, szóval magában pirítottam egy kicsit, míg a cukkinit karikákra, majd azokat szeletekre, a paprikát csíkokra vágtam, a hagymát harmadoltam, majd hosszában negyedeltem és végül a spenótot falatnyi darabokra szedtem. Vizet forraltam és ráöntöttem az üvegtésztára, amit néhány perc ázás után leszűrtem és durván feldaraboltam.

A lencsére dobtam a cukkinit és a paprikát, egy perc után a hagymát, sóztam, borsoztam, adtam hozzá még egy kis szójaszószt is, majd kb. 3-4 perc után elzártam  a gázt, hozzákevertem a tésztát és a spenótot is. Elég forró volt minden, hogy megfonnyadjon, de ne főljön meg teljesen. 
És ekkor jött a töltés. Magam elé tettem egy lapot, úgy, hogy egy sarka nézzen felém. Egy jó kanálnyi
tölteléket pakoltam rá, aztán ráhajtottam a sarkot, szorosan.
Tekertem rajta még egyet, a két szélét ráhajtottam, úgy nézett ki mint egy boríték. Ezután már csak fel kellett tekernem az egészet, a végén az utolsó csücsköt megnedvesítettem egy kis szójaszósszal, majd azt is ráhajtottam. Természetesen vízzel is tökéletesen jó, de kell valami nedves adalék, mert így tapad össze a tészta.
Olajat hevítettem egy lábosba és a tekercsek mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. 
Közben összekevertem a salátának valót, és a már előre elkészített öntettel meglocsoltam. 

Ha nincs kéznél tavaszi tekercshez tészta, akkor réteslappal helyettesíthető, bár ez utóbbi valamennyivel szárazabb és vékonyabb is, de az eredmény hasonló lehet.
A csomagban 40 darab lap van, ennyit természetesen nem használtam el, csak egy kicsit több, mint a felét. A maradékot számtalan módon fel lehet használni, én most pl. meggy és zabpehely keverékével töltöttem meg. De természetesen lehet még tölteléket készíteni az eredeti recepthez is. Amihez különben zöldborsó, kínai kell és sárgarépa adná a megszokott ízeket. Csak ugye én szeretek kreatívan főzni...

2 megjegyzés:

  1. érdekes, de nagyon macerás. ezt vágd,azt vágd, stb. sok hozzávaló... ez az usa filmekben, ha a pasi főz a csajnak.... na, de a család.. és gyerekek.... és melyik íz dominál? mindent bele.... nem tetszik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szeretem ezt az ízkavalkádot, mert minden íztípusból kerül bele az dominál, amiből többet teszel -, ráadásul az összetevőkön szabadon lehet változtatni, ami szintén felülírhatja a dolgokat. Viszont így nem volt kiemelkedő íz, hanem egy érdekes és kellemes ízharmónia állt elő. Gyorsan kész van, de lehet a zöldségeket reszelni is.
      Különben lehet venni olyan fagyasztott zöldségkeveréket, ami eleve össze van vágva, egy próbát azért megérne. Ha akkor sem tetszik, akkor megértem. ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...