2014. február 12., szerda

Vadas


A tesómék meghívtak magukhoz ebédre, de mivel a sógornőmnek már csak pillanatai voltak hátra a szülésig, úgy gondoltam, ne fáradjon, majd én viszem, amit megeszek. Megkérdeztem, mit főz, és mivel azt felelte vadast, hogy ne üssek el a többiektől, én is azt készítettem. 

Hozzávalók:
- 1 tömb szejtán (olyan 40-50 dkg lehetett);
- 2 nagy szál sárgarépa;
- 1/2 brokkoli;
- 1 fehérrépa;
- 1/2 csomag petrezselyem;
- 1/4 zeller;
- 1/2 karalábé;
- 2 dl szójajoghurt;
- 2 db babérlevél;
- 2 szál újhagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 1 tk mustár,
- citromlé vagy almaecet ízlés szerint (kb 1 tk);
- 4 kisebb burgonya a sűrítéshez;
- só, bors;
- 1 csomag tönkölylisztből készült szarvacska tészta.

Az összes zöldséget beletettem egy fazékba, sóztam borsóztam, rádobtam a babérlevelet,  és a tömbös szejtánomat, majd feltettem főni. Természetesen bele lehet tenni szeletekbe is, de mivel én havonta egyszer készítek nagyobb adagot, mindenféle alakú van a mélyhűtőben. A tömb pedig arra jó, hogy ha valami olyasmit készítenék belőle, amire nem készültem előre, ne érjen meglepetésként.

Amikor minden megfőtt, kivettem a szejtánt és a babérlevelet, majd megragadtam a botmixeremet, és mindent szépen összeturmixoltam. Ezután elkevertem a joghurtot ízlés szerint mustárral, fokozatosan adtam hozzá a meleg zöldségmártásból, és a joghurtot beleöntöttem a fazékba, amit jól elkevertem. Felszeleteltem a szejtánt, amit szeletenként visszaraktam a fazékba. 
Megkóstoltam, hogy megfelelő-e az ízesítés, összeforraltam, és kifőtt tésztával ettem.

A szejtánt is be lehet pácolni borókabogyóval és mindenféle fűszerrel, de így is vadas íze volt. Persze nem tökéletesen, ahogy színén is látszik, mert több zöldet tettem bele, de meglehetősen közel volt. Ha van itthon gomba, akkor vékony szeletekre szoktam vágni, megpirítom, és azzal is megszórom, de szerintem nyugodtan kísérletezzétek ki a saját kedvenc kombinációtokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...