2014. március 23., vasárnap

Mungóbab-dosa

A dosa, azaz az indiai palacsintaként ismert lepény csak mostanában került az érdeklődési körömbe, de nyugodt szívvel kijelenthetem, szerelem lett ez az első falatra.
Glutén mentes, kiválóan alkalmas különböző mártások tunkolására, tölthető, tekerhető, mint a hagyományos palik, vagy akár a tortilla. Szóval sokoldalúan felhasználható, és ráadásul finom is. 

Ez természetesen nem az alaprecept, viszont ezzel kezdtem, mert lenyűgözött a lepények zöld színe, amit, talán a vegánságom okán erősen vonzónak találtam. 

Hozzávalók:
- 1/2 csésze száraz mungóbab;
- 3 ek nyers barnarizs;
- 1 gerezd fokhagyma;
- gyömbér;
- só, bors, kurkuma;
- kevés olaj a sütéshez.


Az elkészítése kicsit macerás, mert úgy kezdődik, hogy a babot és a rizst- mosás után - éjszakára beáztatjuk. Ezután leszűrjük, ismét átöblítjük, és a megmosott rizzsel, sóval, borssal, fokhagymával és a gyömbérrel együtt turmixgépbe tesszük. Vizet adunk hozzá, majd elkezdjük turmixolni. Addig kell hígítani, amíg egy palacsintatészta sűrűségű, és teljesen krémes masszát nem kapunk.
Ezután már csak annyi van hátra, hogy egy tapadásmentes serpenyőt ecsettel kiolajozzunk, és kisütjük a lepényeket.
Mellékelek egy videót, azon látszik, hogy pontosan milyennek kell lennie a tésztának.


Ahogyan az megszokott, ezúttal is alakítottam a recepten, mert nem volt itthon zöld chili - nem is igen szeretem az erőset-, és a fűszerezést is a saját ízlésemhez formáltam. A "palacsintáim" bevallhatóan pindurit vastagabbak lettek, mint ahogy a videón látszik, de élek a gyanúval, hogy túl sűrűre hagytam a tésztát. Viszont úgy tűnik, mostanában lesz alkalmam gyakorolni a technikát, mert nagyon bejött. Már ki is dolgoztam egy spenótos és egy pritaminpaprikás változatot. Egyszerűen csak szeretem a színes és érdekes dolgokat. És ha már itt tartunk, ismét beújítottam egy klassz kis műanyag dobozt. Sistema márkájú, a két oldala egymásra hajtható, és természetesen BPA free. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...