2014. április 26., szombat

Spenótos szejtán, chilis zabkásával - #gyors ételek #7

Sok és szép friss spenót figyel a hűtőben, hála a BIRS közösségnek,  ami sajnos turmixba már nem jó. A nagy leveleknek karakteres íze van, de azért egy seregnyi más dologra alkalmasak. Nem kívántam sem a rizst, sem a kölest, sem semmit, tésztás napom pedig már volt a héten. Ilyen esetekre pedig kitűnő alternatíva a zabkása, mert mint már mondtam, nagyon szeretem sósan, és tej nélkül is meglehetősen krémes, lágy az állaga.
Felfoghatjuk a krumplipüré helyett is, mert hiába más ízű, rendkívül finom. Érdemes adni neki egy esélyt.

Hozzávalók a zabkásához:
-1 bögre zabpehely;
- 1/4 kaliforniai paprika (piros);
- só; bors; chili krém.

Ami a szejtánhoz  szükséges: 
- 15 dkg szejtán;
- 2 marok spenót;
- 1 nagy lilahagyma;
- 2 gerezd fokhagyma;
- só, bors, kókuszzsír, szezámmag.

A spenótot megmosom, megtisztítom és félre teszem lecsöpögni. A zabpelyhet kicsit kevesebb mint háromszoros vízbe odateszem főni, megsózom, adok hozzá egy kiskanál chili krémet - aki nem szereti a csípőset, hagyja ki nyugodtan.
Felszeletelem a hagymát, csíkokra a szejtánt, a fokhagymát és a kaliforniai paprikát apró kockára vágom. 
Azután kevés kókuszzsíron megfuttatom a hagymát, rádobom a fokhagymát, lesózom, és hozzáadom a szejtánt. Néhány perc után megborsozom, és rádobom a leszáradt spenótot, amit nem daraboltam fel, de természetesen, ha valaki szeretné nyugodtan felmetélheti. A spenótnak rövid időre van szüksége az összeeséshez, nem főzöm vagy pirítom szét, csak megfonnyasztom.
Nagyjából a spenóttal egy időben a zabkásába dobom az apró kockákra vágott paprikát, és olyan két perc után el is zárom. Tálalásnál a tetejét megszórtam szezámmaggal. 

Ennyi volt! Ha nem is sokkal, de 25 perc alatt maradtam időben, így ez nálam bekerült a gyors ételek közé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...