2014. április 4., péntek

Vegán Édes Élet Cukrászda

A vegán csoportban valaki folyton gusztusosabbnál gusztusosabb sütemények képét tette fel, és bevallom őszintén, nagyon kíváncsi lettem. Igaz Zöld Ella bejegyzése után elbátortalanodtam kicsit, de  ez nem tartott sokáig. 
Fura, mert soha sem voltam igazán édesszájú, de mióta étrendet váltottam, többször gondolok rá, hogy enni kéne valami igazi ragadóst.
Szóval magammal cibáltam egy kedves barátomat, tettem pedig mindezt olyan felkiáltással: "Nekem bizony most epres sütiket kell kóstolnom!"

Szeretem az epret, de ezúttal az édesség utáni vágyam nem öncélú. Az igazi oka az, hogy több születésnap is lesz ebben a hónapban a közvetlen családomban, és az egyik ünnepelt nagyom szereti az epret. Gondoltam, meglepem őket egy kis tortával, fő a változatosság, hiszen így végre én is ehetek velük. Ugyan aranyosak, mindig hoznak nekem egy csomó gyümölcsöt és sokféle magot, azért így mégis más.

Amikor beléptünk az üzletbe, meglepett, milyen pici. Két asztalt és egy kis gyerekasztalt láttam, de a pult, amiről azt hallottam, kevésféle sütivel szolgál, meglepően színes és változatosnak látszott. Többféle bonbon, "csokis", azaz karobos sütemények, többféle krémes szelet, medvehagymás pogácsa, gyümölcsös szeletek, édes tallér és kétféle epres süti is volt, méghozzá friss eperrel. 

Az egyik az Epres háromszög, vékony piskótaszerűen könnyű tészta - a színe nem piskota, de az íze teljesen rendben volt -, vaníliás édes krém rajta, és a tetején eper, ami gondolom agar-agarral, vagy más vegán zselatinnal vékonyan le volt öntve. Nem borította be a sütit, feltételezem arra szolgált, hogy a friss epreket összetartsa. Finom volt, a krém nekem kicsit édes, de az eperrel együtt, ami még nem teljesen eper ízű, teljesen hibátlan. 

Ezután következett az Epres yofu torta, aminek az oldalán és a tetején szintén eper található, valamint sok szeletelt mandula, és csokis piskóta jellegű tészta - nem tudok sütni, lehet ám, hogy nem is piskóta, de puha és friss is volt, no meg valószínűleg karob, mert itt semmiben nem láttam igazi csokit - között a szójajoghurtos krém. Ez nem volt édes, enyhén savanykás volt, édesszájúaknak majdnem íztelen, de nekem nem. A tésztával együtt ez a savanykásság szerintem pont kellemes, bár lehet, hogy egy kis vanília aroma dobott volna rajta, én mindenesetre ezt választom, ha magamnak rendelek tortát, mivel azonban nem az enyém lesz, az epres háromszögből rendeltem.
Az áráról annyit, hogy ebből egy 16 szeletes torta 6.400,- forint, plusz 250,- a doboz, ami szerintem teljesen rendben van. Nagyjából ennyibe kerül Budapesten egy átlagos torta. Lehet kapni kicsit olcsóbban, és jóval drágábban is. 

A kíséretem karobos marcipánkockát evett, ami, ahogyan látjátok is, szépen mosolyog.  Többféle arccal kapható és rendkívül guszta is, de még nem voltam olyan bátor, hogy megkóstoljam. Töményen ugyanis nem annyira vagyok oda a karobért, mivel azonban eddig minden süti ízlett, talán majd próbálkozom vele.

Nem mellesleg a medvehagymás pogácsát is szerettem, és kiderült, hogy van még egy szint, ahol jóval több asztal, és kellemes környezet fogadott. Tetszettek a színek, a növények, és hogy kinézhettünk az utcára a fakorlátos galériáról. 

Kicsit aggódom az üzletért, mert minden kezdett nagyon nehéz, ráadásul ők egy speciális közösséget szolgálnak ki, de amíg ott üldögéltünk és beszélgettünk az ajtó elég sokat nyílt. Tömeg nem volt, de azért jöttek folyamatosan, úgyhogy szorítok értük.  
Ami a fontos, az áraik szerintem teljesen rendben vannak, sütemények kaphatóak 150-től 400 forintig bezárólag, a bonbonok darabja egy százas, és persze van más is, de azokat nem jegyeztem meg. Remélem nyáron lesz fagyijuk is.
Az üzlet helyileg a XIII. ker. Pannónia utca 13. szám alatt található, nem sokkal a Vígszínház mögött. Ha van elütni való félórátok, térjetek be bátran.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...