2014. június 9., hétfő

Amerikai palacsinta

Régen többször készíttetem amerikai palacsintát, mert nem egy bonyolult dolog, gyorsan kész van és finom is. Akár nyers gyümölccsel, akár gyümölcsszósszal, nálam nagy kedvenc. Ez a receptem szerintem nem túl édes, és mivel az előre bekevert liszt sokáig eláll, amikor megkívánom, csak hozzáadom a tésztához a nedves részt és kész is.

Hozzávalók a keverékhez:
- 30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt;
- 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt;
- 3 ek tápitóka keményítő;
- 1 csomag sütőpor (12 g-os);
- 1 ek szódabikarbóna;
- 1/2-1 kk só.


A palacsintához kell:
- 1 bögre keverék;
- 1 bögre növényi tej (nálam most rizs és szója vegyesen);
- 2 ek agavé szirup;
- 1 ek olívaolaj.

A liszthez lassan hozzáadom a tejet, olajt, szirupot és csomómentesen elkeverem. Egy palacsintasütőt felmelegítek és néhány csepp kókuszzsírt cseppentek bele, aztán egy fél merőkanál keveréket öntök a forró sütőbe, és megvárom amíg felpezseg. Amikor a széle elkezd szilárdulni, megfordítóm, de a teteje még folyós, és nagyjából 1 percig sütöm a másik oldalát is. 

Most nyersen daráltam össze őszibarackot, amihez egy teáskanál  útifű maghéjat kevertem, hogy krém állagú legyen, de persze mindenki úgy és azzal eszi, amivel szereti.
Az még fontos, hogy ebből az adagból 10 kisebb palacsinta lett, de nagyjából a keverék 3/4-e még megvan. Nem lesz olyan magas, mint a fehér lisztes keverék, ezért használok dupla mennyiségű sütőport, de igazából egy csomag is elég lenne. 

Egy próbát szerintem mindenképpen megér, mert gyors, laktató, finom, és fele olyan sok munkával, sütéssel, szaggal nem jár, mint  a magyar változata. És természetesen, akinek ez nem elég édes, adjon hozzá még bátran agavé szirupot, vagy akár nyírfacukrot, nekem pont elég, és jelezően így is savanykásabb gyümölccsel eszem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...