2014. július 6., vasárnap

Gombás zabkrém, avagy hamis "kolbászkrém" - Öntettől a krémig #12

A kolbászkrém mint olyan, nem különösen hiányzott, de az íze igen, így kidolgoztam rá egy saját receptet. Nem titok, hogy szeretem a fűszeresételeket, ahogyan azt is tudjuk, a hús ízét a hozzáadott növényi izésítők adják, szóval kihagytam a kolbászt, és egyúttal felhasználtam a gombák szárait, amit különben nem szoktam a kalappal együtt megfőzni, de tölteléknek vagy gombakrémnek tökéletesek.

Hozzávalók:
- 1 dl zab (teljes szem);
- 8-10 gomba szár;
- 2 szál újhagyma;
- 1 nagyobb fokhagyma;
- 2 ek kókuszzsír;
- só, bors, pirospaprika, köménymag.

A gombák szárát megpucolom, és felkarikázom. Összevágom a hagymákat, amiket a kókuszzsíron megfuttatok, ráteszem a gombát, és olyan két-három perc után sózom, borsozom, rádobom a köménymagot, pirospaprikát, majd a lecsöpögtetett, előre beáztatott és szépen megdagadt zabot.
Felöntöm vízzel, nem sokkal, csak amennyi ellepi, és készre főzöm. Megkóstolom, hogy szükséges-e tovább ízesíteni, ha nem, elzárom a gázt, kicsit hagyom hűlni, majd egy botturmix segítségével pürésítem.
Az állaga egyszerre darabos és krémes, az íze fűszeres és karakteres, enyhe gombás aromával, amit persze nem szükséges hozzá feltétlenül. Ki lehet hagyni, vagy valami mással helyettesíteni, csak a fantáziánkon múlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...