2014. november 3., hétfő

Ananász - datolyaszilva zöld smoothie

Rég volt smoothie recept. Ennek oka, hogy én is gyakrabban hagytam ki reggelente. Amikor sok munka volt és korábban keltem, kényelmesebb volt gyümölcsöt vinni magammal, most pedig, hogy bejött ez a kellemes idő, jobban vágyom valami tartalmasabbra, sőt, kimondottan nehézre. 
Megesett, hogy sütiztem vagy egyenesen csokiztam reggelire. Igazából nem éreztem jól magam, a gyomromnak sem tetszett, de nem aggódtam, mert tavaly tél elején ugyanígy éreztem. Aztán helyre állt a béke. Mint most is. 

Hozzávalók: 
- 1/2 ananász;
- 1 datolyaszilva(Sharon gyümölcs);
- 3 kocka fagyasztott spenót levél;
- 1 csapott ek szárított búzafű;
- 2 ek dióbél;
- víz.

A megpucolt ananászt kockákra vágom, turmixba teszem, rádobom diót, a datolyaszilvát, aminek előtte kivettem a csumáját - nem pucolom meg, a gépem szétveri, de ha gyengébb, érdemes lehúzni, mert erős héja van -, mehet bele a spenót és a búzafűpor. Felöntöm egy kevés vízzel, amikor minden kellően pépes, tovább hígítom az igényelt arányra. Ennyi.

Az ananász savasságát tökéletesen ellensúlyozza a Sharon gyümölcs, és csupán egy érett példány szükséges belőle. Mivel kiderült, hogy utóérő, bátran vehetünk belőle zöld darabot, és csak ha teljesen beért és puha, használjuk fel. Önmagában nekem nagyon édes, így enni nem kimondottan szeretem, de ebben a formában egyenesen zseniális.

A fagyasztott spenótra is van magyarázat. Nincs itthon friss, viszont régóta nem maradhat ki a reggelimből, és azért búzafű italpor, mert nagyon alacsony hőfokon szárítják, porítják. Élőnek számít, és nem kell hozzá búzafüvet nevelnem, sem prést vennem. Ha nincs kéznél friss, ez egy tökéletes pótmegoldás.

Mivel itt a szezonja, mostanában előfordulhat, hogy többet találkoztok nálam datolyaszilva recepttel, de mint mindig, most is nagyon egyszerű lesz. És a színe ellenére isteni finom. 
Lehet, hogy zöld és csúnya, de kellemesen savanykás, édes, krémes, sűrű és laktató. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...