2015. február 5., csütörtök

"Májszejtán"

Előrebocsátom, hogy ez a szejtán nem lesz intenzíven máj ízű, de azért eléggé májas lesz. Tehát alkalmas lehet olyan receptek elkészítésére, amibe azelőtt máj került - hozzá teszem, már legalább 15 éve nem ettem hasonlót sem, azonban most valamiért kívánom. Különben teljesen saját találmány, de érezzétek magatokat felbátorítva a recept szétcincálására, és ha előjöttök egy olyan verzióval, ami jobb, én boldogan kipróbálom. Szerintem azonban ez így, ebben a  formában is nagyon finom.


Hozzávalók:
- 1 bögre inaktív sörélesztőpehely;
- 250 gr búzasikér; 
- 2 ek tápióka keményítő
- 1, 1/2 bögre víz;
- 1 ek kókuszzsír;
- 1 ek snidling (szárított);
- 1 ek majoránna (szárított);
- 1 tk fokhagyma granulátum;
- 1, 1/2 tk só;
- 1 tk pirospaprika;
- gigantikus mennyiségű bors;
- zöldségalaplé + 1 ek majoránna. 

Az elkészítés igen egyszerű, a kókuszzsírt felforrósítom és ráöntöm az élesztőt. Egyből átkeverem, és hozzáadom a fűszereket, majd egy újabb gyors keverés után a vizet is. Nagyjából öt percig főzöm, hogy minden kiadja az ízét, és bár kéretik észben tartani, ennek a keveréknek egészen más íze van a végeredményhez képest, mégis megkóstolom, hogy elég fűszeres-e - még csak eztán adom hozzá a maradék alkotórészeket, és akkor már nem lehet fűszerezni.
Elzárom a gázt és a forró folyadékhoz adom a keményítő és búzasikérpor keverék felét, amit egy fakanál segítségével elkeverek, majd folyamatosan szórom hozzá a maradék port, és a végén olyan két-három perc alatt kézzel összegyúrom az egész masszát. Vigyázat, meleg!

Egy nagy fazékba odateszem a levest forrni (most mirelit zöldségkeverék, só, bors, hagyma képezte az alapot), de hozzáadok még egy evőkanál majoránnát is. Közben a a masszát két félbe szakítom, gombócokat formázok belőle, és olyan húsz percet pihentetem.  
Amikor a leves felforr, takarékra veszem, hogy ne is bugyogjon, majd beleteszem a gombócokat (nagy fazékba mehet mindkettő egyszerre), és legalább egy óráig ( nagyjából 70-80 perc volt nálam) főzöm őket. Aztán szűrűben lecsöpögtetem, és amikor kihűlt, már fel is használható.

Mint írtam, nincs intenzív íze, de azért elég májas, lágy és tömör is egyszerre, és a gombócok összesen nagyjából 70-80 dekát tesznek ki. Nem akartam turmixolni a forró élesztős folyadékot, ezért használtam szárított fűszereket, de szerintem ha mindent lereszeltek, az épp olyan jó. Bevallom, meg vagyok elégedve az eredménnyel. Használhatjátok, amire csak akarjátok, de azért hamarosan hozok hozzá receptet is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...