2015. február 11., szerda

Puliszka pörccel

Édesanyámék mindig is kedvelték a puliszkát, én valahogy nem tudtam megszeretni. Ennek ellenére rendszeresen veszek kukoricalisztet, mert még mindig nem adtam fel a reményt, hogy egyszer majd eltalálom a tökéletes tortilla receptet. Eddig kevés sikerrel, viszont lassan rám romlott a maradék, no meg folyton pakolgatom ide-oda. Tehát gondoltam egy merészet, és kerestem a neten egy puliszka receptet. Aztán körbenéztem a hűtőben és kreatívan álltam a kérdéshez. Finom lett!

Hozzávalók:
- 20 dkg kukorica liszt;
- 6-7 dl víz;
- 1 ek kókuszzsír;
- 10 dkg szejtán;
- 1 nagy fej hagyma;
- 4 dl szójajoghurt;
- só, bors.


A vizet kb. egy - másfél teáskanál sóval felforralom, beleöntöm a lisztet és csomómentesre keverem. Nagy buborékokat pattogtatva és folyamatos keverés mellett főzöm nagyjából 10 percig, amíg teljesen besűrűsödik.
Közben cikkekre vágom a hagymát, apró kockákra a szejtánt. A zsír felén sóval és borssal átpárolom a hagymát, majd  néhány perc után hozzáadom a szejtán kockákat is és összepirítom.

Amikor elkészül a puliszka, elverem a maradék zsírral, és egy tepsi aljába öntöm. Elegyengetem egy fakanállal, és rákanalazom a sült hagyma-szejtán keveréket. Fogom a szójajoghurtot, és egy kevés sóval vegyítve ráöntöm a puliszkára. Ezután nincs más dolgom, mint forró sütőbe tolni, és rápirítani a joghurtot a kukoricakására.
Kicsit megvárom, hogy hűljön, aztán felszeletelem, és szép kockákra vágva lehet is enni. 

Isteni finom lett. Azt hiszem, legközelebb vagy füstölt sót vagy füstölt tofut használok, mert az kis csavar egészen megbolondítaná, de én így is megnyaltam mind a tíz ujjamat utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...