2015. március 22., vasárnap

Babos tészta - avagy a maradékok dicsérete - gyors ételek #12

A babos tészta ötletét a legkedvesebb kolléganőmtől kaptam még évekkel ezelőtt, de azóta már némileg továbbfejlesztettem. Amikor csütörtökön megfőztem egy jó adag babpörköltet barna rizzsel, arra gondoltam, meg van oldva a hétvégi főzőcskézés, így vasárnap írhatok, alhatok, olvashatok, csak arra nem számítottam, hogy vasárnapra már nincs kedvem a babpörkölthöz. Mit lehet ilyenkor tenni? Hát, lefagyaszthatjuk a maradékot, vagy csavarhatunk rajta, és egy új, izgalmas ételt kreálhatunk belőle. Én most ezt az utolsó lehetőséget választottam.

Hozzávalók:
- nagyjából 1,1/2 bögre babpörkölt*;
- 1 nagy szelet gyömbér;
- 1 tk balzsamecet;
- 2 ek szójaszósz;
- 4 koktél paradicsom;
- 1 csésze borsó (mirelit);
- 1 ek inaktív sörélesztőpehely;
- 10 dkg rizstészta;
- só, bors.

Vizet forralok, egy kevés sóval tálba teszem a tésztát, felöntöm a forrásban lévő vízzel, épp annyival, ami ellepi, majd félreteszem "főni". 
Egy fazékba fél deci vizet forralok, beledobom a gyömbért, erre öntöm a fagyott borsót. Mikor felenged, beleteszem a balzsamecetet, szójaszószt és a babpörköltett, aminek a felét előtte egy villával szétnyomkodom. Összeforralom, hozzá adom az élesztőt és a kockára vágott paradicsomokat, majd a félig kész tésztát, vízzel együtt, aminek a felét addigra felszívta, és nagyjából két-három perc alatt összeforralom. Majd megborsozom, ha szükséges sózom és ugyanennyi időre ismét félreteszem, minek során a lé nagy részét magába hörpöli a tészta. Kihalászom a gyömbért, nehogy ráharapjak, és már ehetem is. Krémes, fűszeres, laktató és melegítő hatású étel egyben, amit negyed óra alatt elkészítettem.

*És gyorsan nézzük át, hogy készül a babpörkölt. Nagyjából, mint a rendes. Egy nagy fej hagymát apróra
vágok, kevés olívaolajon megfuttatom, egy csipet sóval meghintem, ráteszem a mirelit babot (ha száraz bab, egy éjszakára áztassuk be és kevés szódabikarbónával főzzük meg félig, úgy hogy az első két főzőlevet leöntjük), gyakran kevergetem. Amikor kiolvadt megszórom bőségesen pirospaprikával, egy késhegynyi chiliporral, majoránnával, borssal, sóval, hozzá adok egy-két cikk paradicsomot, egy szelet paprikát, és felöntöm egy kevés vízzel, majd készre főzöm. Ha szükséges, pótoljuk a vizet, de ennyi az egész.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...