2015. március 8., vasárnap

Gombás-tejszínes fusilli

Máskor is készítettem tejszínes tésztákat, általában zab vagy kókusztejszínnel/tejjel, de ezúttal úgy értem el a krémes és édeskés hatást, hogy semmilyen kész tejszínt nem használtam, és mégis pont olyan lett, mintha tehéntejszínnel készült volna.  Az ötlet Miyoko Schinnertől származik, és miután magam is kipróbáltam, elismerően meghajlok az egyszerűsége és a zseniállítása előtt. 

Hozzávalók:
- 50 dkg gomba;
- 1 szál sárgarépa;
- 10 dkg zöldborsó;
- 1 fej hagyma;
- 6 gerezd fokhagyma;
- 7-10 dkg kesudió;
- olívaolaj, só, bors;
- fusilli tészta, és
- víz.

Odateszem egy fazékba a vizet forrni, majd felszeletelem a megtisztított gombát. A hagymát és a sárgarépát csíkokra vágom, valamint nagyom apróra a fokhagymát. Egy evőkanál olajon megfuttatom a hagymát, ráteszem a fokhagymát, ezt követi a sárgarépa, és olyan két perc múlva a gomba is. Ekkor a kesut olyan négyszeres-ötszörös vízzel összeturmixolom. Amikor levet engedett a gomba, hozzáadom a borsót, megsózom, borsozom, felöntöm a kesutejjel és közepes lángon főzöm tovább, miközben elkészül a tészta is.

A szószból a víz egy része el fog párologni, viszonylag kevés, mégis hamarosan egy sűrű és  krémes tejszínné válik. Ha esetleg a borsó nem puhulna meg, egy kevés vízzel hígítva még néhány perc elég lesz neki. Az eredmény elképesztően finom. 

Most nem áztattam a kesut, de könnyebb vele dolgozni, ha megszívja magát, viszont akkor kevesebb vizet igényel a turmixolásnál is. Érdemes kipróbálni ezt a receptet, mert egyenesen mennyei.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...