2015. május 1., péntek

Ananász-mángold smoothie

Eredetileg már tegnap reggel fel szerettem volna szentelni a születésnapi bögrémet, de sajnos úgy adódott, hogy 5:30 helyett 6:40-kor riadtam meg. Szóval ma már nem kockáztattam. Fogtam a születésnapi ananásztortámat - amiről a virágok már rég eltűntek, de ugye a földkergeség legjobb vegán születésnapi ajándéka -, és szépen megpucoltam. 

Hozzávalók:
- 1/4-1/2 ananász (mérettől függ; ez a példány igazán hatalmas volt);
- 1 érett banán;
- 3 nagy mángold levél;
- víz, ízlés szerint.

A megpucolt ananásznak kivágom a közepét, és falatnyi darabogra vágom a húsát, a banánt megpucolom és rátöröm. A megmosott mángold leveleknek kiveszem a közepét, azt is a turmixba pakolom, hozzá adom a vizet és bekapcsolom a gépet. 
Addig mixelem, amíg a zöld levelek teljesen szétmennek, aztán jóízűen elfogyasztom az egészet.

Most nem volt kéznél kókusz -, kesu- vagy rizstej, de ha rám hallgattok, kipróbáljátok akár csak a kókusztejjel víz helyett, vagy fele-fel arányba használva mondjuk kókuszt és kesut. Zseniálisan finom, és egészen más kategória, úgy bizony már koktél.

Termesztésen mángold helyett bármilyen zöld megteszi, amihez hozzájuttok, egy-két marok spenót, fodros kell, tyúkhúr, az mindegy. Az ízén egyáltalán nem érződik. Viszont ha idegenkedtek a zöldtől, hagyjátok ki, vagy csak fele mennyiséget használjátok. Mindenhez idő kell. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...