2015. május 10., vasárnap

Zöldséges NoCarb tészta - gyors ételek #13

Már régóta nézegettem a NoCarb tésztákat, amikről többek között azt ígérik, hogy nincs szénhidrát vagy kalória tartalma, valamint teljesen gluténmentes. Bár olcsóbb lenne neten keresztül rendelni, mégis úgy döntöttem, hogy veszek egy csomaggal bioboltban, ugyanis ki szerettem volna próbálni. Mivel csak lasagne és rizs alakú tészta volt, az utóbbi mellett döntöttem. Nem lepődtem meg azon, hogy valamilyen lében van, az sem, hogy negyed kiló tésztáért 670,- forint tán - nekem legalábbis - kicsit borsos. Izgatottan vártam a lehetőséget.

Hozzávalók:
- 1 sárgarépa;
- 1 cukkini;
- 1 fej vöröshagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 1/2 paprika;
- 2 nagy paradicsom;
- 1/2 csomó petrezselyem;
- 1 tk kókuszolaj;
- 1-2 ek szójaszósz;
- só, bors, csili paprika.

A tésztát szűrőbe öntöm, folyó víz alatt alaposan átmosom, félreteszem lecsöpögni és felvágtam a zöldségeket. Zsíron megfuttatom a hagymát, majd ráteszem fokhagymát, olyan fél perc után a sárgarépát  és a cukkinit, és meglocsolom a szójaszósszal. Sózom - csak óvatosan, a szójaszósz sós-, borsozom, egy késhegnyi csilit adok hozzá. Amikor még ropogós, de már nem nyers, mehet bele a paprika és a paradicsom is. Amint a paradicsom kicsit összeseik, hozzáöntöm a tésztát. 
Alaposan összekeverem, és lefedve főzöm újabb 2-3 percig. Aztán elzárom a gázt, megszórom petrezselyemmel és már ehetem is.

Amit elmondhatok a tésztáról, hogy opálosan áttetsző, átmosva teljesen íztelen, leginkább a rizstésztára emlékeztet. Nem éreztem, hogy a cukromat megnyomta volna. Valójában nem lehet kalóriatartalma, mert bár egy halom epres salátával ettem, és akkor jól is laktam, néhány óra múlva erős éhséget éreztem, fél ötre pedig eljátszadoztam a gondolattal, hogy elfogyasztok két kiló banánt egy ültő helyemben. 
Pont ezért azt mondanám, érdemes még turbózni az ételt, babbal, tofuval vagy amivel csak jól esik. A végén csak két banánt ettem pluszban, de nyugodtan kijelenthetem, nekem bejött a NoCarb tészta, tehát hamarosan rendelek egy nagyobb adagot.
Nem tartott tovább 15-20 percnél, eszméletlen gyors és finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...