2015. augusztus 6., csütörtök

Nyers cukkini krémleves, bazsalikommal

A dolog úgy kezdődött, hogy sok cukkinim és bazsalikomom volt itthon, és mindkét esetben kezdem kimeríteni a lehetőségeimet. Aztán egy BIRS szatyros társsal szóba került, milyen finom a cukkini bazsalikommal, mire én vissza kérdeztem: nyersen? Nos, ő nem úgy gondolta, de miért ne? Nyár van, nagyon meleg, főzzön akinek nincs jobb dolga!

Hozzávalók:
- 70 dkg cukkini;
- 1/2 l hideg víz;
- 1/4 hagyma;
- 1 nagy gerezd fokhagyma;
- 1 marok nyers mandula;
- 1 tk balzsamecet;
- 1 nagy marok bazsalikom;
- 1 szál sárgarépa;
- só, bors.

Kockákra vágom a cukkinit - a magok a közepén nem voltak kemények, így nem kellett kikaparni, mivel bio, héjával együtt használtam, de ha boltból jön, hámozzátok meg -, turmixba teszem, rádobom a hagymákat, a mandulát, bazsalikomot és a balzsamecetet, felöntöm vízzel. Alaposan összeturmixolom, a végén sózom, borsozom. Ez minimum 4-5 percig, hogy minden krémes legyen, és a mandula is szétmenjen. 
Közben megpucoltam a sárgarépát, karikákra vágom. Az elkészült levest tálba tettem, krutonnak a sárgarépát használtam, és rendkívül jólesően betoltam belőle két tányérral. 

Nos, ha ez túl sűrű nektek, használhattok 7 dl vagy akár 1 liter vizet is, rost van benne bőven, elbírja, számomra ez volt a tökéletes állag.
A mandula akár kihagyható, vagy lecserélhető más magra, de ettől gazdagabb és krémesebb, és ha van időtök, érdemes minimum 4 órára beáztatni. Mindenesetre ahogy lenni szokott, ez csak egy ötlet, azt tesztek vele, amit csak akartok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...