2015. szeptember 5., szombat

Áfonyás amerikai palacsinta

Hűvös reggelre ébredtünk, így nekem nagyon jól esett a meleg reggeli. Bevallom, ebédre ma nemigen eszem majd semmit; nagyon jól laktam,  és jelenleg csak elégedett szuszogásra vagyok képes. Ébredés után persze nem tudtam, mit ennék. Az első gondolatom egy jó kis frittata vagy tojáslepény volt - mindkettő tökéletesen funkcionál uzsis dobozban is - , de aztán hirtelen bevillant: palacsinta! Nagyszerű ötlet volt.

Hozzávalók:
- 1 érett banán;
- 1 bögre lisztkeverék innen
- 1 bögre édesítetlen növényi tej;
- 1 tk repceolaj;
- 1 csésze áfonya.

A banánt szétnyomkodom villával, elkeverem a mandulatejjel, és apránként hozzáadom a lisztet. Amikor csomómentes és egynemű a massza, mehet bele az olaj és a megmosott áfonya. 
Egy forró, tapadásmentes edényben aranybarnára sütöm mindkét felét. Amikor a villával kivágok belőle egy falatot, az áfonya kifolyik. Eszméletlen, mondhatnám mennyei!

A sütésnél csak egy dologra kell figyelni, amikor a tészta gyöngyözik, és a szélén már úgy látszik, kezd megszilárdulni, át kell fordítani, úgy is, hogy a palacsinta még nagyon lágy, híg. Az különben liszt függvénye, hogy mennyire lesz folyós a tészta, állagra valahol a nokedli és a hagyományos palacsinta között helyezkedik el. Sűrű, de bőven folyós, ha megáll benne a kanál, adjatok hozzá tejet, ha nagyon híg, még 1-2 evőkanál lisztet. Szerintem a második próbára mindenki el fogja találni a tökéletes állagot. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...