2015. szeptember 19., szombat

Füstölt, "tejszínes" fusilli - gyors ételek #17


Bevallom, vega koromban imádtam egy csomó készételt, és persze előtte is. Az én gyerekkoromban nem voltak ételizésítök - legalábbis nem ilyen formában -, és amikor az első húsleveskockák megjelentek, minden háziasszony, többek között édesanyám is nagyon lelkesen fogadta. Aztán jöttek a porított ételízesítők, majd hamarosan megjelentek a kész ételek. A kedvencem az a tejszínes szósszal készült tészta volt, ami alá kolbászt, vagy valamilyen szalámit kellett vágni. Imádtam azt a füstölt, tejszínes krémet, és persze a tésztát. Az ízzel nincs baj, ami benne van... Nos azzal már igen, most mégis hoztam egy hasonló, gyorsan elkészülő változatot, amit olyan 15-20 perc alatt dobtam össze ebédre. 

Hozzávalók:
- 40 dkg tk fusilli vagy egyéb tészta;
- 8 dl édesítetlen mandulatej;
- 1,1/2 ek tápióka keményítő;
- 1 kk köménymag;
- 1 tk szárított fokhagyma szeletelve, vagy két gerezd friss;
- 1 kk füstölt paprika;
- 20 dkg főtt, fehér bab;
- 1 cs petrezselyem; 
- chili pehely, só, bors.

Vízforralóval vizet melegítek a tésztához, és egy tapadásmentes lábosba dobom a köménymagot és a fokhagymát, egy perc után mehet rá a füstölt paprika. A paprika igazából zsiradékban oldódik tökéletesen, de most nekünk az ízre van szükségünk, nem az étel színét határozza meg, így nincs jelentősége. Nagyjából fél percig melegítem, közben keverem, beledobom a chilit, és felöntöm a tejjel. Sózóm, borsozom, a tetejét megszórom a keményítővel, és folyamatos kevergetés mellett összeforralom. 

Közben a tésztát odateszem főni, tészta függvénye szerint 4-10 perc. A szószunk közben rotyog, beleöntöm a babot, összeforralom majd megszórom bőségesen aprított petrezselyemmel, még keverek rajta egyet, és elzárom a gázt. A tésztát aldente állapotban leszűröm, összekeverem a szósszal, és már lehet enni is. Igazán krémes olyan öt perc pihentetés után lesz, de együk frissen, hiszen minél többet áll a tészta a szószban, annál több lét szív fel. Megszórhatjátok inaktív sörélesztőpehellyel, vegán sajttal, bár nekem egyik sem hiányzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...