2016. január 4., hétfő

Tejfölös túró, azaz joghurttal oltott kesu

A magpépek lassan elborítanak. Volt ugye müzliszelet, aztán az erjesztett sajt, no meg beletettem lisztekbe, tésztákhoz és tésztákba adtam, krémeket készítettem belőlük, pesto alapja volt, nyers sütibe ugortak, de eljött az a pillanat, amikor csak belöktem a mélyhűtőbe, mert nem volt kedvem foglalkozni vele, és egyszerűen összegyűltek. Mire észbe kaptam, eltelt majdnem 8 hónap, szóval fájdalom, de meg kellett szabadulnom tőlük.  
Ez pedig egy picit rosszul esett, mert nem szeretek ételt kidobni, tehát kerestem egy újabb lehetőséget, és mivel épp szójajoghurtot készítettem, magától adódott az ötlet: Miért ne olthatnám be joghurttal? Legfeljebb magjoghurtom lesz! Nos, valójában ízre és látványra is inkább a tejfölös túróra emlékeztet, de azt kell mondjam, jó ötlet volt.
Hozzávalók:
- 300 ml kesudió;*
- 1 dl szója, - vagy más növényi joghurt;*
- víz.

Egy éjszakára beáztatom a magot, majd elkészítem a magtejet a szokásos módon, és a leszűrt magpépet visszateszem a  robotgépbe. Ez olyan 400 ml lett, és ehhez a pépez adok 1 dl szójajoghurtot, és annyi vizet, ami lehetővé teszi, hogy bekapcsoljam a gépet, azaz a lehető legkevesebbet - 1-2 kanáltól 1-2 dl-ig, gép függvénye is. Ezután üvegbe öntöm, lezárom a tetejét, és legalább egy éjszakára, de inkább 12-13 órára félreteszem.

A joghurtkészítőm foglalt volt a szójajoghurt miatt, ezért az ablakba, a fűtőtest fölé tettem az üveget - ha nem a meleg fölé helyezitek, akkor maximum 2 nap, de érdemes folyamatosan ellenőrzi. Az éjszaka alatt megalvad, beraktam a hűtőbe 1-2 órára, majd amikor meghűlt, óvatosan átforgattam, és már lehetett fogyasztani. A felesleges savó az üveg aljára ül le, ne kavarjuk fel, mert nagyon folyós lesz, bár ez ízlés kérdése, és ha már üveg, legyen nagyon-nagyon tiszta. Sajnos hajlamos hamar túlérni, és ilyenkor kicsit csípős, szénsavas lesz, azért érdemes annyit készíteni belőle, ami egy, maximum két étkezésre elég - bár bevallom, én így is kedvelem.
Különben annyira egyszerű, nem is értem, miért nem jutott eszembe korábban.

Felhasználható tésztára, kenyérre, krémekbe, körözötthöz vagy akár süteményekbe is. Nekem most egy túrótorta recept jár a fejemben, még nem tudom, milyen lesz. 

*Nyilván működik más maggal is, de bevallom, nem próbáltam, ízre a kesu lágyságának nincs párja. Arról nem beszélve 3600 forintért vettem egy kilót a nagybanin, a mandula 4000 felett van...
Az első adagot szójajoghurttal oltottam, mert még mindig nem sikerült szereznem joghurtkultúrát, de a következő adagokat a korábban megmaradt maggal kevertem, és bizony így is működik. De ugye, hamar túlérik. Csak óvatosan!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...