2016. március 15., kedd

Brokkoli tekercs - liszt és gluténmentes

Az ötletet egy kedves facebook követőm adta a karfiol kenyér recept alatt. Amikor az említett recepttel kísérleteztem, önmagában az a módszert nem találtam, megfelelőnek, lapos, laza kenyeret eredményezett, nem tudtam elhagyni a csicseriborsó lisztet, de aztán tovább gondoltam. Mert kenyérnek nem, de mondjuk pizza alapnak jó lehet. Aztán ez lett belőle.

Hozzávalók:
- fél kiló brokkoli rózsái ~ 25-30 dkg;
- 1/4 bögre útifű maghéj;
- 2 ek szezámmag;
- 3 ek inaktív sörélesztő pehely;
1/4 tk só;
- 1/4 hagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- bors, cayenne bors - opcionális.

A brokkoli rózsákat aprítóban ledarálom, hozzáadom szezámmagot, a keményítőt, a fűszereket és a maghéjat. Félreteszem egy fél órára, újra átkeverem, megkóstolom - mivel nagyon össze fog esni, ha itt sós, ehetetlen lesz a vége - és egy zsírpapíros tepsibe terítem. Igyekszem négyszögletűre igazítani, és előmelegített sütőben, nagyjából 190 fokon 10-15 percig sütöm.

Ha a teteje szépen megszilárdult és megbarnul, fogok egy másik tepsit, azt is kibélelem zsírpapírral, ráfordítom a brokkoli lapra, és átfordítóm. Ezután óvatosan, ha szükséges, egy spatula segítségével lehúzom a papírt, és visszateszem sülni addig, míg ez az oldala is aranybarnává válik. Ezután sütőrácson kihűtöm, és az eredmény egy szakadás mentes, nagyon vékony és hajlékony lap, amit azzal töltötök meg, amivel csak jól esik.

Nekem maradék körözöttem volt itthon, amit az alábbiak szerint készítettem el:
- 1 csomag natúr tofu;
- 1-2 ek édesítetlen kesu tej vagy víz;
- pár csepp citromlé;
- 1 kis fej hagyma;
- köménymag;
- só és pirospaprika.

A tofut összetörtem, hozzáadtam a tejet hogy lágy legyen, a hagymát apróra vágom, és a fűszerekkel együtt belekevertem. Aztán a hűtőben hagyom összeérni néhány órán át.
Ezután fogok egy darab alufóliát vagy sütőpapírt, ráterítem a lapot, fél centi vastagon megkenem a krémmel, a papír segítségével feltekerem, összecsavarom a végeit, hogy ne ugorjon ki és néhány órára ismét hűtőbe teszem. Utána kigöngyölve gusztusosan felszeletelhető, kitűnő előétel lehet belőle.

Nos, a karfiolreceptben ki lehet váltani a csicseriborsó egy részét útifű maghéjjal, de az egészet sajnos nem, mert túl vékony és hajlékony lesz kenyérnek, de ha tölteni való lapot vagy vékony pizzatésztát szeretnétek, akkor bizony tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...