2016. augusztus 22., hétfő

Csirkétlen csirkesaláta, és egyéb étkek - napi menü #2 - uzsonnás doboz #4

A mai menü apropója hármas, először is találtam egy rendkívül érdekes "csirkesaláta" receptet, és borzasztóan szerettem volna kipróbálni - természetesen átdolgoztam itt és ott. Aztán, s ímhol a második ok, tempével készül, ami szintén régi vágyam volt, harmadjára pedig újra itt az iskola, azaz elérkezett a reggeli csomagolások ideje is.

Reggeli és tízórai:
Mangó, banán smoothie reggel, és két kis szelet gluténmentes kenyér (bagett méretű) "csirkesalátával" tízóraira 
- 1 érett mangó;
- 1 bögre fagyasztott banán;
- 1 b fagyasztott spenót;
- 1/2 citrom leve;
- víz.

A gyümölcsöket beletettem a turmixba, rádobtam a spenótot, ízlés szerint vizet, és már ihattam is. Kép nem készült, de hát egyből megittam. Zöld volt, és nagyon-nagyon finom. A saláta pedig az ebéd résznél kerül terítékre. 

Ebéd/vacsora:
Palacsintába töltött csirkétlen csirkesaláta, csalamádéval:
- 1 csomag tempe (250g)
- 1/2 kígyóuborka;
- 1/2 alma;
- 1/2 bögre áfonya;
- 1 bögre zöldborsó;
- 1 b. kukorica;
- 1 b. bébirépa;
- 1/4 b. aprított snidling;
- 1/4 b. kapribogyó;
- 1 tk szárított kapor.

Az öntethez:
- 1/2 avokádó;
- 1/2 alma;
- 1/4 hagyma;
- 1-2 tk almaecet;
- ízlés szerint só és bors;
- víz, amennyit felvesz - talán 1/2 b.

Odatettem egy fazékba vizet forrni, és felé raktam egy kosarat a falatnyi darabokra vágott tempével, amit a forrástól számítva 12 percig pároltam. Az eredeti recept szerint ez elveszi a fermentálás során kialakult enyhén kesernyés ízt, de ez számomra nem tűnt elegendőnek, ezért a forraló vizet  sóval ízesítettem, beleöntöttem a zöldségeket, és amikor már majdnem jó volt, még 2 percre hozzáadtam a tempét. 
Közben turmixban elkészítettem az öntetet, érdemes megkóstolni, mert ha nem elég édes az alma, az ecet miatt savanyú lehet, ebben az esetben szükséges még adni hozzá, ráadásul kicsit fűszeresebbre kell készíteni, hiszen ez adja majd meg a saláta krémességét és ízét is. 

Közben a zöldség megfőtt, leszűrtem, és félretettem hűlni. Amikor ez megvolt, a répákat még kisebb darabokra vágtam, beleöntöttem mindent egy edénybe, hozzáadtam az almát, áfonyát, snidlinget, az apró kockákra vágott uborkát, kapribogyót, kaprot, nyakon öntöttem a szósszal. Alaposan elkevertem, és legalább 2-3 órára -  most egy egész éjszakára - hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek, és minden lehűljön. 

Eszméletlen finom, tényleg bejött a tempe, de érezhető a fermenteálás, próbára kicsit drága - 1200 forintért vettem negyed kilót, de ennél általában többért, 1500 körül szoktam látni 200 grammot-, viszont ez a recept tökéletes lehet tofuval, vagy akár anélkül is.

Palacsinta:
Kipróbáltam a Szafi Free palacsintakeveréket, de használhatjátok a szintén gluténmentes dosa receptememet, vagy Nóri szuper hajdina palacsintáját is.
Ha pedig nem vagytok gluténmentesek, itt a tönkölypalacsintám, és bármelyik lepénynek való receptem inneninnenesetleg innenA gluténmentes verziójukon még dolgozom, van már három félkész receptem, de még nem tartok a projekt végén. És ha egyik sem jön be, mehet akár két kenyérszelet közé is.

Csalamádé:*
- fél káposzta;
- 1 nagy fej fehér hagyma;
- 1 tv paprika;
- 1/2 uborka;
- 3 ek rizsecet;**
- 2 ek eritrit;
- kb. 1-2 dl víz;
- őrölt kömény (mert a szemes elfogyott)
- só.

Vékonyra felszeleteltem mindent, egy nagy tálba tettem, lesóztam, alaposan összemasszíroztam - engedjen minél több vizet -, félretettem legalább egy órára, hozzáadtam a köménymagot ízlés szerint, majd az eritritet elkevertem a rizsecetben, felengedtem egy kevés vízzel (nem tudom pontosan megmondani, mennyiben, mert a káposzta sok levet engedett, csak ki kell pótolni), ráöntöttem a káposztára, alaposan elkevertem és beraktam a hűtőbe. Minél többet áll, annál jobb, de nálam elég hamar elfogy, sosem érik össze rendesen. Sót nem adtam hozzá, a káposztán elég volt.

Uzsonna és vacsora:
Egy fél sárgadinnye - még a munkahelyemen negyed hatkor.

És otthon: Tepsis hagymás sült krumpli, "csirkesalátával"
- 2 nagy fej hagyma;
- 1 bögre kelbimbó;
- 4-5 nagyobb krumpli;
- 1 ek tokmag olaj;
- 2-3 gerezd fokhagyma;
- tengernyi bors és ízlés szerint só.

A hagymát nagyobbakra, míg a krumplit falatnyi darabokra vágtam, beletettem egy tepsibe, meglocsoltam az olajjal, sóztam, borsoztam, rákerült az összenyomott fokhagyma, alaposan összekevertem, és lefedve készre pároltam.
Aki puhán szereti a kelbimbót, az elején tegye bele, aki kicsit roppanósan, nagyjából félidőben, amikor a krumpli még a közepén nyers.  Ha a krumpli puha, leveszem a tetejét és megpirítom. 
Nyilván ennyi krumplit nem eszem meg egyszerre, ezért a holnapi ebéd is ugyanez lesz, és valószínűleg marad vacsorára is. 

És ami nincs rajta  a képeken, az egy bögre kakaó rizstejből, és nagyjából 8-10 szem zöldség krékerSzeretek nassolni, próbálok figyelni rá, hogy legalább valami olajban és ízfokozóban szegény dolgot majszoljak, ami sajnos nem mindig jön össze. Most nem lesz gond, sok krékerem van, és a csirkétlen csirkesaláta is nasi gyanús. A megkóstolod, aztán nem tudod abbahagyni fajtából.
Nos ennyi, ez volt az én napom, ezeket gyűjtöttem be kicsiny szervezetem életben tartására. És ti? Nálatok mi volt a mai menü?

* A csalamádéhoz/káposztasalátához hadd jegyezzem meg, hogy ízlés szerint változhat az ízesítés, kóstoljátok meg, és ha édesebben szeretitek, adjatok még hozzá cukrot, ha pedig savanyúan, akkor ecetet. És ez persze attól is függ, mennyi vízhez kell adni.
** Rizsecetem van itthon, szeretem, mert enyhébb az íze, normál ecetből először csak fele annyit, nagyjából másfél evőkanállal tegyetek bele, hozzáadni még lehet, de kivenni már nehéz. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...