2016. augusztus 15., hétfő

Mit ettem ma, na meg elfújtam a gyertyákat - napi menü #1

Méghozzá immár a harmadikat. Az ünnep július 20-ra esett, és bár nem felejtettem el, írni nem volt időm - amiért elnézést kérek -, viszont arra gondoltam, ezen jeles alkalomból indítanék egy új rovatot. Egyébként is közeledik az iskola, meg hát népszerűek azon bejegyzések/vlogok, amik azt taglalják, ki és mit evett adott nap. Hát miért ne csinálhatnám meg a saját verziómat?!
Egyenlőre minden hétfőre tervezem - esőnap beiktatásával - , de hogy mennyire lesz tartós, azt még nem tudom. Elvégre rajtatok is múlik, ha nem szeretitek, érdektelenségbe fullad, nyilván én sem fogom erőltetni, idővel jómagam is állandóan hadilábon állok. Azért mégiscsak érdemes megpróbálni!
És hogy mit remélek tőle? Bevallom az érdekeim némileg önzőek, mostanában, nyilván mert fáradt vagyok, és kevés idő jut minden másra, hajlamos vagyok valami gyors kaját falni, olyat mint sült krumpli - rengeteg, rengeteg sült krumpli-, bolti vegán majonéz vagy valamilyen tészta, és ezzel még nem is lenne nagy baj, ha nem enném a szokásos adag kétszeresét, zsírban tocsogósan, majdnem mindenféle élettanilag fontos alkotó nélkül. Bevallom, kicsit abban bízom, ez majd segít féken tartani az étvágyamat, vagy ha azt nem is, motivált leszek visszatérni az egészségesebb alapokhoz. Arról nem beszélve, hátha számotokra is érdekes lesz...
És akkor kezdjük azzal, ami nincs a képen, a smoothie-ból még egyszer ennyi volt, és munkába jövet vásároltam néhány szép almát, amiből elcsámcsogtam egyet ebéd után. A többi azonban a napi adag. És hogy mit ettem ma?

Reggelire:
Smoothie
- 1/4 káposzta;
- 1 cékla;
- 1 sárgarépa;
- 1 fürtös uborka;
- ízesítésnek 2 őszibarack;
- víz ízlés szerint.

A zöldségeket megtisztítottam, összedaraboltam, és turmixgépbe tettem, annyi vizet adtam csak hozzá, ami pépesíti az összetevőket - nem volt kedvem elmosni a gyümölcscentrifugát -, majd vettem egy nagy kancsót, arra tettem egy szűrőt, és átcsurgattam a zöldséglevet.
A pépet addig kavartam, míg nagyjából száraz lett, majd félretettem - zöldség ropogós lesz belőle. Leturmixoltam az őszibarackokat - almám sajna nem volt otthon -, és rostostól a léhez adtam. 

Tízórai:
A turmix elfogyasztása után egy órával megettem két darabot a képen látható energia szeletből.

Energia szelet:
Használhatjátok ezt a receptet is, de most nem volt almám, ezért csak fogtam egy bögre magozott friss datolyát, másfél bögre diót, ízlés szerint mazsolát és cukor nélkül eltett, aszalt papaját, bekapcsoltam a robotgépem, és mindent összedaraboltam. Elővettem egy tálcát, kibéleltem sütőpapírral, megszórtam kókusz chipsszel, eloszlattam rajta a masszát, a tetejét is megszórtam, és papírba csomagolva a hűtőbe tettem későbbi felhasználásig. 

Ebédre és vacsorára:
Quinoa saláta, avokádós hummusszal 
- 3/4 bögre guinoa;
- 1 bögre bébi sárgarépa;
- 1 bögre kelbimbó;
- 2 bögre brokkoli;
- 1/4 bögre borsó;
- 1/4 bögre kukorica;
- retek csíra;
- só, fokhagyma, víz.

A hummuszhoz:
- 1 bögre főtt csicseriborsó;
- 1/2 avokádó;
- 1-2 tk citromlé;
- 2 ek szezámmag;
- só, bors, fokhagyma ízlés szerint;
- víz.

A quinoát alaposan átmostam egy szita segítségével, és kétszeres mennyiségű sós vízben megfőztem. A kelbimbót a sárgarépával együtt fazékba tettem, és sós, fokhagymás vízben főzni kezdtem. Nagyjából két perc után hozzáadtam a többi zöldséget is - fog keményen szeretem, tehát ha még ropog, de ebbe nem kívánok beleszólni, ki hogy kedveli. 
Amíg minden főtt, a lenmagot ledaráltam, hozzáadtam a csicseriborsót, avokádót, citromlevet, sót, borsot, fokhagymát, és csak annyi vizet, hogy épp ellepje, majd összeturmixoltam. Ha szükséges adhattok hozzá még vizet, de elvenni nem lehet. Azért ha híg lesz, sincs gáz, egy kis chia maggal vagy útifűmaghéjjal lehet segíteni az állagon.

Uzsonnára:
- 1/4 sárga belű görögdinnye;
- 2 müzli szelet.  

Hát ennyi. Remélem találtatok benne kedvetekre valót. Különben a quinoából és a hummuszból szépen maradt holnapra is, de a zöldséget pótolnom kell. És ha már itt tartunk, az alaplét ki ne öntsétek! Tökéletes tésztafőzővíznek, szószokhoz, mártásokhoz húzólének, szuper zöldségleves alap, és persze le is lehet fagyasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...