2016. augusztus 21., vasárnap

Zöldséges ropogtatni való

A múlt heti napi menü kapcsán kaptam egy kérdést e-mailen, hogy hogyan készítem a fenti dolgot. Nos, nem egy nagy cucc, boldogan leírom, de ugye mindenki emlékszik még rá, hogy kérdezhettek az Ask.fm-en is? 
Ami pedig a krékerünket illeti, tökéletes lehet uzsis dobozba, és szerintem kiválthatja akár a chips vagy a tortilla éhségünket is. Készíthettek hozzá bármilyen szószt mártogatni, elrágcsálhatjátok magában, nagyobb szeletekbe hagyva kenyér helyett is jó lehet. A felhasználása határtalan, és ami a legfontosabb, egészséges. Nincs benne olaj, hozzáadott izésítő, ízfokozó, egy kis són kívül, ami különben tökéletesen elhagyható, alig van szükségünk bármire. Bioboltban 6-700 forint egy aprócska csomag, mi pedig előállíthatjuk maradékokból. És bár egy aszaló gép lenne hozzá az ideális, most azt mutatom meg, hogyan készül sütőben.

Hozzávalók:
- 2 bögre vegyes zöldségpép; 
- 1/2 b lenmag;
- 1 csapott tk só.

Reggelire zöldségleveket késztettem, amiből kimaradt rengeteg pép. Felhasználtam hozzá néhány maradék, kicsit aszott darabot is, így került bele egy egész kígyóuborka, kisebb fej cékla, egy negyed zeller gumó, negyed káposzta, egy sárgarépa és egy paradicsom. Ezeket kevés vízzel összeturmixoltam, leszűrtem, a zöldségléhez hozzáadtam még két almát turmixolva, és fél citrom levét, aztán megittam reggelire. A pépet pedig félre tettem, mert tökéletes zöldségfasírt, burger vagy akár falafel helyett is, de a lehető legjobb felhasználása a zöldséges ropogtatós. Nagyjából mindenki szereti, és a múlthéten néhány kollégámmal is leteszteltem, márpedig ők nincsenek hozzászokva efféle dolgokhoz, és az történt, ízlett nekik. 

A lenmagot ledarálom a magdarálómmal - tökéletes hozzá kávédaráló is, ha pedig egyik sincs, meg lehet venni liszt formában is, bár akkor kevesebbre lesz szükségünk, mert az sokkal finomabbra darált -, összekeverem a zöldség péppel, amit minimum 3-4 percig pihentetek, majd zsírpapírral bélelt sütőlapra terítek, és egyenletesen eloszlatom rajta, olyan 2-3 milliméteresre. Egy pizzavágóval vagy késsel bevagdosom, hogy amikor elkészült, könnyebben szét tudjam szedni, majd a sütőbe tolom.
Ott egyes fokozaton, résnyire nyitott ajtóval minimum 6 órán át, vagy egy éjszakán keresztül szárítom. Teljesen száraznak kell lennie, és ha kihűlt, széttördelem, leszedem a papírról és tárolóba rakom. Ennyi az egész. 

Adhattok hozzá fokhagymát, chilit, borsot, mustárt, ecetet, inaktív sörélesztőpelyhet, füstölt paprikát vagy bármilyen más ízesítőt, amit csak szeretnétek.
Rendkívül változatos ízben és variációban készíthető, és ritkán jön ki két ugyanolyan ízű tepsi a sütőmből, mivel a végeredmény minidig a maradék pépek összetétele szerint változik.
Ha véletlenül marad, üvegben tárolom, és a munkahelyemre is így szállítom. Aztán ha elkap a nassolhatnék, tudjátok, az az alattomos betegség, amikor ennétek valamit, de nem tudjátok, hogy mit, bekapok belőle néhány darabod, és mindjárt jobb! Adjatok neki egy esélyt, garantáltan nem bánjátok meg!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...