2016. szeptember 25., vasárnap

Quinoa pizza

Sajnos mostanában nem tudok elég időt találni egy napi menü megírására, mégis arra gondoltam, az új recepteket csak be kéne mutatni! Rövidebb, időben és energiában sem annyi, no meg ad némi képet arról, mit is eszem. 
Mivel szeretem a quiniát, meg szeretem a pizzát is, a kettő keresztezéséből létrejött étel igazán ígéretesnek tűnt. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy saját találmány, az ötlet Cooking With Plants-től jött, be is linkelem alulra, de természetesen egy picit alakítottam az arányokon. Ti pedig használjátok azt a receptet, amelyikhez kedvetek van.

Hozzávalók:
- 1 b qunioa; 
- 2 púpos ek tápióka keményítő;
- 1 tk szárított élesztő;
- 1/2 b tört, főtt burgonya;
- 1/3 b és 2 ek langyos víz;
- 1/2 tk só.

Paradicsomszósz:
- 1 doboz darabolt paradicsom;
- 1/2 só;
- bazsalikom (kb. 1 tk.);
- fokhagyma (kb. 1/2 tk);
- 1/2 tk balzsamecet. 


A quinoát megdaráltam, hozzáadtam a főtt, tört burgonyát, összemorzsoltam, majd belekevertem a keményítőt, élesztőt, izésítőtek és a vízet, de ez utóbbi csak apránként. 
Félretettem majdnem két órára kelni. Nem lesz a duplája, de laza, könnyű szerkezetű tésztát ad. Ezalatt elkészítettem a sajt és paradicsomszószokat is. Ez is rém bonyolult, a krémsajt az eredeti recept szerint készült, a paradicsomot pedig minden hozzávalóval együtt egy edénybe öntöttem, majd felfőztem.

A megkelt tésztát, amiben maradtak egész szemek is - de ezen nem izgultam, mert a szélétől eltekintve teljesen átfőnek, ott pedig egy kis extra ropógósságot kölcsönöznek a pizzának - átgyúrtam, és vizes kézzel egy sütő papíros tepsibe egyengetem, aztán előmelegített sütőben, kb. 200-220 fokon 15 percig sütöttem. A teteje több helyen kicsit megreped, de egyben marad. Ezután ráöntöttem a paradicsommártást, elegyengetem, erre ment a sajt, és nagyjából 25-30 percet töltött még a sütőben.

Nem bonyolultabb, mint a hagyományos pizza, de teljesen gluténmentes, és az sem elhanyagolható, hogy zseniálisan finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...