2016. október 17., hétfő

Tészta fodros kellel és babkorongok - napi menü #7

A mai menü nem éppen szénhidrát mentes, de legalább sok benne a zöld, és nem csak glutén, de teljesen szójamentes is! Aki követ egy ideje, annak már feltűnt, hogy a High-Carb Low-Fat (sok szénhidrát, kevés zsiradék) irányvonalat követem. Nekem bevált, rengeteget fogytam, miközben nem éheztem. Szerintem elképesztően finom, valamint igen változatos. Az persze mindenkinek a magánügye, hogy mit tart követendőnek, vagy mit nem, de ha ebből a rovatból akárcsak egy ötletet is nyertetek, már megérte. Ja, és a 6,2-6,9-es éhgyomorra mért cukrom hivatalosan is 4,2.

Reggeli
Mandulavajas gyümölcsturmix
- 2 banán;
- 1/2 b mangó;
- 1 ek mandulavaj;
- 1/4 bio saláta;
- víz.


Sikerült emberi áron mandulát vennem, így újra visszatért az életembe a mandulavaj, és bár nem eszem mindennap, továbbra is nagyon szeretem. Krémesíti és ízesíti is a turmixokat, tökéletes süteményekbe, vagy akár zöldséghez is. Gazdag ízű, teli egészséges zsiradékokkal. Ha még nem ismeritek, érdemes kipróbálni. Ami pedig a receptet illeti, mindent dobj bele a turmixba, és tekerd el a gombot!

Uzsonna
Erre nem vagyok büszke, de egy mandulás rizstejes kávé

Ebéd
Rizstészta fodros kellel

Ezt a receptet használtam, némi változtatással. Olaj nélkül, szója helyett mandulatej került bele, dobtam hozzá 2 nagy levél mángoldot felaprítva, és rizsből készült kagylótésztát választottam hozzá, így már gluténmentes is. Ha nincs fodros keletek, spenót is tökéletes, de rövidebb ideig kell főzni.   

Uzsonna
Kicsit fura nap, de Hummus bárban voltam és falafel tálat ettem rizzsel és salátával - laffa nélkül. Ez lehetett volna a vacsora is, de végül is nem az lett. Sokáig tartott az írás... 

Vacsora
Szendvics babkorongokkal
A babkorongokhoz
- 1 b gm zabpehely;
- 1 b főtt bab;
- 1 nagy burgonya;
- póréhagyma - kb. 7-8 cm;
- 1 ek aprított snidling;
- 1 tk fokhagyma granulátum;
- 1 tk mustár;
- só, bors, cayenne bors.

A szendvicshez:
- 2 gluténmentes zsömle;*
- saláta és zöldségek ízlés szerint;
- ketchup, mustár.

A zabpelyhet aprítóval ledaráltam, hozzá adtam a babot, krumplit, fűszereket, és mindent összedolgoztam, - ragadós masszának kell lennie, ha száraznak találjátok egy kis növényi tejet, vagy vizel lehet lazítani -, aztán félretettem egy fél órára, hogy a zab megszívja magát. Kisebb, diónyi korongokat formáztam a keverékből, és előmelegített sütőben aranybarnára pirítottam. 

A zsömlét is én készítettem, de totálisan készen vásárolt Szafi Free keverékből, ami szerintem ár/érték arányban kitűnő, kényelmes, kéznél van és ráadásul finom is. Viszont a The Puur mindenmentes zsemle receptje egyenesen zseniális. Próbáljátok ki bátran bármelyiket.

* Pici zsömlék lettek, a bolti méretek fele, de ma akkor is kétszer vacsoráztam. Majd jövőhéten jobban vigyázok! Vagy nem... A legkevésbé sincs lelkiismeret furdalásom miatta! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...