2016. november 7., hétfő

Gombás káposzta és tofus zöldségsaláta - napi menü #8

Újabb hét, újabb napi menü. Az elmúlt hetekben rájöttem arra, akármennyire is előkészítem a bejegyzést, megfőzök vasárnap, megírom, amit kell, a képek beszúrása és a szerkesztés akkor is estére marad, és amikor fél kilenc körül hazaérek, már nem feltétlen vagyok nagyon lelkes, de próbálkozom...

Reggeli
Banán-áfonya smoothie és 1 tk chia mag
- 1, 1/2  nagy, érett banán;
- 1/2 bögre áfonya;
- 1/2 b. eper;
- házi mandula-kókusztej és/vagy víz.

A teáskanál chia magot csak a számba vettem, és olyan félliter vizet küldtem rá, aztán félórával később a gyümölcsöket turmixba dobáltam, adtam hozzá 3 dl házi magtejet, és kb. 1-2 dl vizet, majd bekapcsoltam a gombot. 

Uzsonna
Kimaradt, mert reggel főztem, és megkóstoltam a vacsorára szánt salátát, ami kb 1-2 kanál volt, de így is kitartott ebédig.

Ebéd
Gombás káposzta szója joghurttal, és gm müzliszelet

Ezt most nem én készítettem, nagymamámnál voltam hétvégén, és ő főzte. Kicsit több olajjal mint én  - főleg, hogy már nem is igen használok -, de ti csak bátran készítsétek el az eredeti receptem szerint, akár egybe főzve, akár külön gombapörkölttel.
A müzliszeletet csak egy óra múlva ettem meg, elteltem a káposztától. 

Uzsonna
Gyümölcsök mandulavajjal
- vegyes fagyasztott gyümölcsök (alma, szilva, őszívbarack, mangó stb.)
- 1 banán
- 1 ek mandula vaj;
- 1/2 tk fahéj;
- víz.

A fagyasztatott gyümölcsöket előző este kivettem, és egy tálba öntve hűtőbe raktam, másnap hozzáadtam a  karikákra vágott banánt, aztán a mandulavajat nagyjából egy deci vízzel és a fahéjjal összeturmixoltam, és meglocsoltam vele a gyümölcsöket. 
Igen, sokszor eszem hasonlót, de az a helyzet, hogy szeretem. 

Vacsora
Barna rizs tofus zöldségsalátával 
- főtt maradék rizs - olyan fél bögre;
- maradék mirelit zöldségek (brokkoli, karfiol, kelbimbó, kukorica, sárgarépa)
- 1/2 tk balzsam ecet;
- 1 tk szójaszósz;
- chili ízlés szerint;
- só.

A tofuhoz
- 1 tömb tofu;
- 1 kisebb citrom leve;
- 1-2 tk miso paszta;
- 1/2 tk fokhagyma granulátum;
- 1/2 tk szárított hagyma;
- 1/2 tk sriracha szósz;
- 1 tk repce olaj.

A tofut kockákra vágtam, és ráöntöttem a citromban elkevert szószokat, fűszereket, az egész ment a dobozba és 4-6 órára vagy egy éjszakára a hűtőbe, majd másnap olajon megpirítottam. 
A zöldségeket bőséges sós vízben megfőztem, egy tálba tettem a maradék rizzsel, és a tetejére a szója kockákat, meglocsoltam balzsamecettel és szójaszósszal, összekevertem, és megettem.

És ami nem látszik a képeken, egy koffeinmentes kávé, hideg mandula-kókusz tejjel. Nálatok mi volt a mai menü?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...