2016. november 21., hétfő

Zöldséges fasírt, gombás köles és sütőtökös lepény - napi menü #9


Sikerült összeraknom még egy napi menüt. Nem állítom, hogy tökéletes hatékonysággal működöm, de azért rendszerint működöm.
Jóllehet nem étkezés, mégis szóba került, így szeretném elmondani, hogy természetesen nem csak eszem, iszom is.  Reggel példának okáért rögtön egy gyönyörű, majd félliteres bögre, langyos citromos vízzel kezdek, amire nagyjából egy óra múlva küldöm rá a turmixomat. Ezek következtében, hozzávetőleg 11-ig folyamatosan mosdóba járok - erre mondják, valamit valamiért. Ezután egy-két óráig nem iszom sokat, és csak ebéd után húzok bele újra.

Reggeli

Szilvás, áfonyás zöld smoothie
- 1 b fagyasztott banán;
- 2 kék szilva;
- 1 b fodros kel;
- 1 ek hántold kendermag;
- víz.


Édesapám meglátogatott tegnap és hozott néhány gyönyörű szilvát, szőlőt és mandarint. Olyan szép lila volt, egyből tudtam, hogy a szilva reggeli lesz. Maga a recept nem egy bonyolult dolog, minden beleugrik a turmixba, én pedig bekapcsolom a gombot. Finom, egyszerű. 

Tízórai

Vagy 5-8 szem mandula

Ebéd

Zöldséges mini fasírtgolyók, gombás kölessel és mandarinnal
A fasírthoz (20 db)
- 6 dl franciasaláta keverék (fagyasztva);
- kb. 3/4 bögre főtt vörös bab (fagyasztva);
- 1,1/2 szelet gm mentes kenyér;
- 4 ek inaktív gm sörélesztő pehely;
- 1 kisebb főzőhagyma;
- 3 ek aprított petrezselyem;
- 1/2 tk köménymag;
- kb. 1 tk só;
- ízlés szerint bors, és cayenne-bors. 


A köleshez
- 1 bögre átmosott köles;
- 3 közepes gomba;
- 1 tk petrezselyem aprítva;
- só, bors.

A fagyasztott keverékekre forró vizet engedtem, hogy kiolvadjon, majd leszűrtem. Míg csöpögött felkockáztam a kenyeret, a hagymát, nagyjából a petrezselyemét, majd minden hozzávalót robotgépbe tettem és alaposan összekevertem. Ha nincs robotgép, krumplinyomóval pépesítsétek a zöldségeket - ahogy lehet -, majd kézzel alaposan össze kell dolgozni. Időigényesebb, de rendkívül egyszerű. 
Kanálnyi adagokat formáltam a masszából, és sütőpapíros tepsire tettem, majd előmelegített, forró sütőben (180-200 fokon) aranybarnára sütöttem. 


Az átmosott kölest két és félszeres vízben sóval puhára főztem, közben az apróra vágott gombát sóval és borssal átpirítottam - óvatosan, nehogy sós legyen -, majd amikor elkészült, hozzáadtam a petrezselymet. A gombát az addigra megfőtt köleshez kevertem, és letakarva még legalább egy negyed órát pihentetem. 

A végén két mandarint megpucoltam, és gerezdjeire szedtem.

Uzsonna

Egy fürt szőlő, és egy alma

Vacsora

Sütőtökös lepény, mustáros sütőtök krémmel, zöldségekkel és"csalamádéval"

A lepényhez
- 1/2 b feles sárgaborsó;
- 3 ek barna rizs;
- 1/2 b sütőtök püré;
- 1 ek + 1 tk repce olaj;
- 1/2 kk örölt kömény;
- 3 ek barna rizsliszt;
- 1/4 hagyma;
- 4 dl víz;
- só, bors.

Sütőtökpüré
- 1/2 bögre sütőtök püré;
- 1 ek dijoni mustár;
- 2 ek inaktív sörélesztőpehely;
- kb. 4-5 ek víz.

Feltét
- paradicsom;
- csalamádé (kelkáposzta, uborka, hagyma, sárgarépa);
- pirított napraforgó,- és lenmag. 

Eredetileg hagyományos dosákat szerettem volna készíteni, de valahogy nem sikerült, valószínűleg az edényem volt a ludas, mert mindig letapadt, ezért inkább taco mérető lepényeket készítettem. A menete egyszerű, a sárgaborsót és a 3 kanál barna rizst felöntöttem forrásba lévő vízzel, ebben ázott egy másfél órát - kiváltva az egész éjszakás áztatást. Másfél óra múlva leszűrtem, turmixba tettem, és felöntöttem annyi vízzel, ami épp ellepte. Sűrű péppé daráltam, ezután beletettem a fűszereket, a sütőtökpürét, az 1 evőkanál olajt és a rizslisztet, majd felöntöttem a maradék vízzel. Egyneműre kevertem és kancsóba öntöttem.

Előmelegítettem a palacsintasütőt, egy teáskanál olajat öntöttem bele, amit papírtörlővel itattam fel - később ezzel olajoztam újra az edény alját - majd mint az amerikai palacsintával szokás , kisütöttem a lepényeket - fontos, hogy több idő kell neki, mivel át kell sülnie a benne lévő alkotóelemeknek.

A csalamádéban csak annyi az eltérő a megszokottól, hogy nem fejes káposztát, hanem kelkáposztát használtam. Tudom, hogy bizarr elsőre, de ebből volt biom, és meglepően finom.
Aztán a lepényeket megkentem a pürével, rápúpoztam a csalamádét, paradicsomot, erre ment még egy evőkanál a sütőtökpöréből, és megszórtam a pirított magokkal. 
Nem fogok hazudni, megettem vagy 4 darabot. Határozottan finom volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...