2016. december 31., szombat

Lencsekolbász és hamburger

Úgy döntöttem, nem veszek kész felvágottakat, virslit vagy kolbászt szilveszterre, inkább magam készítem - rengeteg hasonló receptet találtok a neten. Bár bevallom, a technikán van még mit javítani, az íze elképesztően jó lett, ezért megosztom, hátha nektek jobban sikerül. És ezzel a recepttel kívánok mindenkinek nagyon boldog, kiegyensúlyozott, vegán finomságokban gazdag 2017-et!

Hozzávalók:
- 3 b főtt lencse;
- 1 b gm zabpehely;
- 1 közepes hagyma;
- 2 nagy gerezd fokhagyma;
- 10 dkg gomba;
- 1 b fehér rizsliszt;
- 1 tk só;
- 2 tk füstölt paprika;
- 1/2 tk bors;
- kb. 1/4 tk őrölt kömény;
- kb. 1/2 tk chili pehely;
- olaj a sütéshez.

A zabpelyhet robotgébben ledaráltam, majd hozzá adtam a lencsét, hagymákat, gombát és a fűszereket, amikor mindet jól összedolgoztam, nem maradt semmi darabos, akkor lassan beleöntöttem a rizslisztet, és azzal is jól eldolgoztam. Félretettem egy fél órára pihenni.


A zsírpapírból olyan 15 centi széles csíkokat vágtam, mindegyik közepére kanalaztam a masszából, feltekerem, és mint egy szaloncukrot, eltekerem a végeit. Aztán nagyjából 35-40 perc alatt, forró víz felett felgőzöltem - a hő hatására összetapad a rizsliszt, és megtartja a formáját. Ha elkészült, kihűtve le lehet húzni a papírt, és kevés olajon átpirítani minden oldalát.


A hamburger pogácsához semmi mást nem kell tennünk, mint 1-2 evőkanál olajat hevíteni egy sütőedénybe, gombócokat formálni a masszából, aztán tetszőleges méretűre elegyengetni, és mindkét oldalát, közepes tűzőn aranybarnára sütni.

Tipp: A massza elég egynemű, pépes és enyhén rágós csak főzve - sütve pont kellemes lesz - , ezért pl. némi főtt barna rizzsel kolbászállagúbbá lehet tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...