2016. december 11., vasárnap

Magfasírt - Ünnepi készülődés

Hasonló recepteket ezer helyen olvastam, és mivel közeledik az első gluténmentes karácsonyom - tehát a barbecue szejtán és más hasonló, szuper receptek szóba sem jöhetnek -, gondoltam, összehozom a saját változatomat. Íme az eredmény!

Hozzávalók:
- 1 b mandula (150 gr); 
- 1 b kesudió (140 gr);
- 1 b dió (115 gr);
- 1 b gm zabpehely (100 gr);
- 1 szál szárzeller;
- 1/2 b apró kockázott sárgarépa;
- 1/2 b piros pritamin paprika; 
- 1 közepes vöröshagyma;
- 1 ek repceolaj;
- 4 ek darált lenmag + 12 ek víz;
- 1 tk köménymag;
- 2 tk só;
- bors ízlés szerint;
- 1 tk füstölt paprika;
- 2 ek tápióka keményítő
- 1/2 bögre víz.

Azzal kezdek, hogy elkészítem a lenmagtojást, tehát a lenmagot összekevertem a vízzel. Majd a magféléket a zabpehellyel robotgépbe teszem, és összedarálom - az a lényeg, hogy maradjanak benne darabok is. A zöldségeket összekockázom,  és az olajon az összes fűszerrel megpirítom - egy pici vizet lehet hozzá adni, hogy gyorsabban párolódjon, de a felhasználás előtt el kell főzni teljesen.

A darálékot egy tálba öntöm, hozzá adom a zöldségeket, tápióka keményítőt, a lenmag tojást és a vizet. Alaposan összedolgozom, majd zsírpapíros kenyérformába nyomkodtam. Egy nagyobb tepsibe ujjnyi vizet öntöttem, ebbe állítottam a tepsit, amit előmelegített sütőben, 200 fokon, 50-60 perc alatt megsütök. 

Papírral együtt kiveszem a tepsiből, hagyom kihűlni, aztán szeletelhető. Tökéletes főételnek és szendvicsnek is. Így utólag tennék bele rengeteg petrezselymet és néhány fej gombát is. Erősebb fűszerezést is elbírna, de az biztos, hogy így is rendkívül finom. Érdekes a ropogós és a lágy együtt, a zöldségek ízével közösen egyenesen elképesztő. 
Különben változtassatok a recepten kedvetek szerint, angolszász országokban telepakolják aszalt gyümölcsökkel is, érdemes lehet kipróbálni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...