2016. december 18., vasárnap

Raffaello kocka - Ünnepi készülődés

A recept szerint karamella lett volna, de mivel két összetevőt is kicseréltem az eredeti háromból, inkább raffaello krémre hasonlít. Nem panaszkodom, mert igaz, nem zsírmentes, sem nem kalória szegény, ellenben rendkívül finom. A karácsonyi készülődés jegyében egyszer-egyszer szerintem belefér, ráadásul ehető ajándéknak is tökéletes. Jóllehet nem a legolcsóbb recept -  az eredeti, amit belinkelek alulra, mogyoróból készül - , de szinte mindent magam készítek hozzá, és szerintem határozottan megéri. Már kétszer készítettem el ugyanígy, és sikere volt. 

Hozzávalók:
- 1 b kókuszvaj;
- 3/4 b kesudió-vaj;
- 1-1 ek eritrit és kókuszcukor;
- 1/2 kk vanília aroma.
A cukrokat ledarálom porcukornak, a kókuszvajat és a kesudió-vajat egy edénybe öntöm, amit forró vízzel teli edény felé állítok. Hozzáadom a cukrokat és az aromát, összeolvasztok mindent. A masszát ezután alufóliával bélelt műanyag edénybe öntöm, és langyosan beteszem a hűtőbe, hogy megdermedjen. Aztán kockára vágom és már kész is.

A kesu a kókusszal együtt elképesztően finom. Nem szerettem volna, hogy magas legyen a cukortartalma, viszont a kókuszcukor természetes karamelles ízét is kár lett volna nem kihasználni. Az erdeit recept folyékony ízesítőket ír, ezért a cukor talán nem elég édes nektek, akkor duplázzátok a mennyiséget, vagy váltsátok ki mondjuk agave sziruppal. Szerintem így épp elég, nem ragad össze a szám tőle, de kellemesen édes, és hihetetlenül krémes.

Tipp 1: Langyosan szórjátok meg a tetejét egy maroknyi aprított sós mandulával vagy pisztáciával, zseniális lesz.

Tipp 2: Fogbarát verziónak használhattok nyírfacukrot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...