2017. január 14., szombat

Rozsdás gomba

A mai recept igen egyszerű, mivel tegnap hazafelé nem volt hangulatom elcsúszkálni vásárolni, azt használtam fel hozzá, amit a hűtőmben, mélyhűtőmben találtam. Nos, már annak a készlete is erősen megfogyatkozott, de volt benne egy doboz, aszalódásnak indult gomba, muszáj volt kezdeni vele valamit.
És meg ne kérdezzétek, miért rozsdás gomba  a neve, talán  a paradicsom miatt, de tény, hogy egyszer valaki, valahol így nevezte el...

Hozzávalók:
- 1/2 kg gomba; 
- 2 b koktélparadicsom (fagyasztva);*
- 8 db levél bazsalikom (fagyasztott);**
-1 nagy gerezd fokhagyma;
- cayenne bors;
- kb. 1 tk só;
- bors;
- 1tk repceolaj;
- 1/2 b víz.

A gombákat megtisztítom, és mivel elég nagyok, nyolc cikkre vágom mindegyiket, jénaiba teszem, megszórom az apróra vágott fokhagymával, hozzá öntöm a koktélparadicsomot, a lassan kiengedő leveleket a tetejére teszem, sózom, borsozom, megszórom a cayenne borssal, aláöntöm a vizet és lefedve nagyjából 20-25 percig sütőm. Ezután leveszem a takarást, átkeverem és fedetlenül visszatolom a sütőbe. Elsütöm a felhalmozódott folyadék 2/3-át, így szépen pirulnak a gombák, aztán rizibizivel tálalom.

* A sógornőmtől kaptam egy hatalmas zacskóval, de használható helyette friss vagy egy doboz darabolt paradicsom is. Viszont így javasolnék hozzá pluszban 1 teáskanál szabadon választott édesítőt.

** Nyáron a bioszatyromban rengeteg volt, sokat lefagyasztottam, mert megenni nem tudtam, de kapható fagyasztott darabolt vagy szárított is, olyan 1-2 teáskanállal javasolok ízlés szerint. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...