2017. február 12., vasárnap

Krumplis-hagymás pogácsa - gluténmentes

Szeretem a sós dolgokat, mindig is ez volt a gyengém, és mióta gluténmentesre váltottam leginkább ez hiányzott. Fura, hogy az emberek mitől függnek, én a pogácsától. Szóval azt csináltam, hogy elolvastam vagy nyolcmillió receptet, hagyományosat, vegetáriánust, vegánt, gluténmentest, gluténmentes vegánt, gluténmentes vegetáriánust, és előálltam a saját receptemmel. Nem állítom, hogy tökéletes, mivel sok krumplit tartalmaz, de kezdésnek szerintem tökéletes. Annál is inkább, mert finom.

Hozzávalók:
- 450 g főtt krumpli;
- 100 g barna rizsliszt + a nyújtáshoz;
- 150 g kukorica liszt;
- 1, 1/2 - 2 tk só;
- 2 púpos ek útifű maghéj;
- 5 ek inaktív sörélesztő pehely;
- 1 cs instant élesztő (7 g);
- 1 darab póréhagyma (7 cm);
- 1 közepes lila hagyma;
- 1 ek olaj;
- 3/4 b langyos víz.

Az olajon, kevés sóval megdinsztelem az apróra vágott hagymákat, és félreteszem. A főtt krumplit összetöröm, hozzáadom a liszteket, a sót, maghéjat, inaktív és aktív élesztőt, és alaposan összedolgozom, majd negyedenként hozzáadom a vizet, és addig gyúrom, míg egy egynemű tésztagombóccá nem áll össze, ahogy a hagyományos tészták, és félreteszem 40 percre kelni. 


1-2 evőknél barna rizslisztre teszem a tésztát, elég lágy - nem kell megijedni tőle. Kétcenti magas téglalappá lapítom a kezemmel  - ehhez a recepthez nem kell nyújtódeszka -, a téglalap kétharmadára teszem a pirított hagymát, majd  olyan 5-6 alkalommal összehajtom a tésztát, míg egynemű nem lesz, és fel nem szedi az összes lisztet. Akkor félreteszem újabb 40-50 percre kelni.  

Néhány kanál liszttel ismét kilapogatom, áthajtogatom ismételten néhány alkalommal, nagyjából másfél centisre egyengetem, bevagdosom a tetejét, olajjal kikent, lisztel megszórt lapra szaggatom - elfogyott a jó sütőpapírom, de ha szilikon lapotok van, az tökéletes -, előmelegítem a sütőt 200 fokra, majd ismét félre teszem a tepsit legalább fél órára. Az ismételt pihentetés után 30 perc alatt készül el, ez azonban mérettől  is függ, érdemes figyelni. 

Nem lesz leveles tészta, ahhoz hűteni kellett volna, hogy az olajjal, vagy elég zsiradékkal kicsit megdermedjen, és időben sokkal hosszabb lett volta, de így is szépen megkeltek. A tetejük és az aljuk ropog, a közepük pedig lágy. 

Kihagyhatjátok belőle a hagymát - bevallom, a sült kukorica liszt ízét nem igen szeretem, sokan meg a barna rizslisztét,  és azt tompítani tettem bele -, vagy akár adhattok hozzá medvehagymát, spenótot, akármilyen zöldet, apró kockákra vágyott, fűszeres tofut. Készíthetitek növényi tejjel, joghurttal, kicserélhetitek a lisztet, az alap adott, a többi rajtatok múlik. De hogy meglepően finom lett, az tény.  





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...