2017. június 5., hétfő

Almás pite

Nagyon szeretem az almás pitét, de mióta gluténmentesre váltottam, hiányzott az életemből. Eddig. Előre bocsájtom, a recept talán nem tökéletes, de sütés után állagra és ízre is rendben van. Ahogy mondani szoktam, használjátok nyugodtan mankónak. 

Hozzávalók a tésztához:
- 3/4 b köles liszt;
- 3/4 b rizsliszt;
- 3/4 b kukorica liszt;
- 140 g növényi margarin;
- 1 csipet só;
- 1 csapott ek sütőpor;
- 3 ek eritrit porcukor;*
- 2 ek útifű maghéj;
- 5 ek szója joghurt.

A töltelékhez:
- 1 kg alma;
- 6 ek eritrit porcukor;
- 1 citrom leve;
- 1/4 citrom héja;
- 1/4 tk őrölt vanília;
- 1 tk őrölt fahéj;
- 3 csapott ek gm zabpehely.

A liszteket kimérem, 290 gramm körüli mennyiség lesz, hozzá adom a száraz adalékokat, egy villával elkeverem, beleteszem a nővényi margarint, alaposan összemorzsolom, majd kanalanként beledolgozom a joghurtot. Ragadós lesz, de ezzel semmi gond, úgyis pihen, míg a töktelék készül. 

Az almát megpucolom, és robotgépen ledarálom - természetesen reszelhető is - hozzáadom a cukrot, citrom levét, cukrot, jól összekeverem, és állni hagyom. 
Amikor levet ereszezett - kb. 10 perc - leszűröm, nagyjából kinyomkodom a levét**, hozzá adom a zabpelyhet, fahéjat, vaníliát, a citrom héját, és még néhány percre félreteszem, míg kizsírozom a jénait, amit vékonyan megszórok rizs lisztel is. 

Ezután fogom a tészta felét, mivel ez lágy, és nyújtani nem igazán lehet, a kezemmel egyengetem el a jénai aljában, megszurkálom egy villával, ráteszem a tölteléket, majd jön a trükkös rész, a  befedés. Ahogy írtam, a tészta nem nyújtható***, ezért lehetőség szerint egyenletesen rámorzsolom, majd az ujjaimmal egyengetem, hogy ne legyenek nagyobb hézagok. Hideg sütőbe tolom, amit aztán felcsavarok olyan 190 fokra, és nagyjából 45 perc alatt készre sütöm. Amikor a lakást bejárja a jellegzetes illat, érdemes ellenőrizni, nehogy megégjen. 

A teteje nem egyenletes, de ha ki tudjátok várni, hogy meghűljön, gyönyörűen szeletelhető, ha pedig nem... nos, még mindig megehetitek kanállal is. Mert hogy olyan illata és íze van, hogy a fele azonnal elfogyott kanállal, a többit felszeleteltem, és a tetejét megszórtam vaníliával kevert eritrit porcukorral. A töltelék enyhén savanykás, ha édesebben kedvelitek, adjatok hozzá még cukrot. 

* Nem tudom, hogy lehet-e kapni porrá őrölt eritritet, én daráltam magamnak. Aki pedig sima porcukrot használ, helyettesítse be ízlés szerint. 

** Nem tudom, ki és hogy van vele, a maradék citromos, cukros almaléhez adtam egy kis fahéjat, aztán vízzel hígítva elfogyott.

*** Hogy miért nem jutott eszembe előbb, azt nem tudom, de két réteg sütőpapír vagy fólia között kilapogatható, a tetejét lehúzzátok, ráfordítjátok az alma tetejére, majd óvatosan lehúzzátok a másik felét is. Más recepteknél működik, szerintem itt is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...