2017. augusztus 13., vasárnap

Káposztás krumpli tócsni

Itt a hűvös, végre lehet újra sürögni a konyhába. Eddig hajlamos voltam könnyen és gyorsan elkészíthető tésztaételeket enni, míg megfőtt a tészta, összeturmixoltam mindent és összekevertem a kettőt. Viszont most ettem volna valami igazán kellemes, fűszeres, sült és ropogós dolgot, ebből pedig egyenesen következett a tócsni/lepcsánka - ki hogy ismer - gondolata. 

Hozzávalók:
- 4 közepes burgonya;
- 1/4 fejes káposzta; 
- 1 nagy lilahagyma;
- 3-4 nagyobb gerezd fokhagyma;
- 1 ek tápióka keményítő;
- 2 ek inaktív sörélesztő pehely;
- 1/2 b hajdina liszt;
- 1/2 b barna rizs liszt;
- 2 ek olívaolaj;
- 1,1/2 ek őrölt pirospaprika;
- só, bors.

A krumplit, hagymát, káposztát, fokhagymát durván összevágom és  robotgépbe teszem - lehet reszelni is -, fűszerezem, és félreteszem állni. Mikor levet enged, hozza adom a liszteket, sörélesztőpelyhet, az olajat, alaposan összedolgozom, és újra pihentetem egy pár percet. 
Ezt követően jön a sütés, amire két variációt is adhatok: mindkettő egy tapadás mentes serpenyővel kezdődik. Az első változatban ebbe helyezek egy nagyobb pogácsaszaggatót, egy evőkanálnyi masszát kanalazok a formába, elegyengetem, elveszem a formát, majd annyi pogácsát készítek, ami belefér a serpenyőbe, és addig sütöm, amíg meg nem pirul mindkét oldalára. A másikban simán a serpenyőbe szaggatom a tésztát, és hagyományos módon megsütöm. És persze serpenyő helyett lehet szilikonnal kibélelt tepsi is. 

Tészta vastagságától függően 10-15 perc alatt sül át - sütőben ez az idő megnőhet. Növényi tejföllel, zöldségekkel szerintem mennyei ebéd lehet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...