2016. augusztus 27., szombat

Kókuszvaj - Öntettől a krémig #27

Egy általam követett vloggernél láttam először ezt a receptet, de nem volt túl részletes a videó, így rákerestem, és kiderült, paleo/vegán berkekben egyaránt híres. Nem másról van szó, mint egy natúr, kókuszreszelékből nyert kókuszzsírról, ami telis teli van kókusz darabokkal. Muszáj volt kipróbálnom. 

Hozzávalók:
- 4 csomag 100 grammos kókuszreszelék;
- robotgép vagy erős turmix.


Rém bonyolult a recept, a kókuszreceléket beleöntöttem a robotgépbe, majd bekapcsoltam. A metódus ugyanaz, mint amit a mandula-, vagy mogyoróvaj esetében leírtam. Először elkezd morzsásodni, feltapad az edény oldalára, összetapad nagyobb darabokra, majd  elkezd krémesedni. Némi türelem szükséges, addig kell aprítani míg folyós krémmé válik. Ezután nincs más dolgunk, mint beleönteni egy kapcsos üvegbe, és felhasználni erre-arra.

Nagyon népszerű süteménykrém, mivel tiszta kókusz íze és illata van - a kollégáimnak ízlett nyers süti tölteléknek -, de tökéletes lehet smoothie-ba vagy kakaóba, sőt, akár édes reggeli kásákba, tejbegrízbe is.


Egy közepesen jó turmixszal is elkészíttethető, jóllehet picit több türelmet igényel, ellentétben a magvajakkal, amikhez vagy egy tényleg szuper turmixra, vagy robotgépre van szükség. Sokáig eláll, rendkívül olcsó, és elképesztően finom. Próbáljátok ki bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...